پشت پرده عدم انتخاب سرمربی و چرخش عجیب استقلالی‌ها از مربی داخلی به خارجی

13:33 - 27 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۲۹۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پشت پرده عدم انتخاب سرمربی و چرخش عجیب استقلالی‌ها از مربی داخلی به خارجی
در حالی‌که مسئولان باشگاه استقلال از انتخاب سرمربی آبی‎پوشان تا ساعات پایانی امروز خبر داده بودند، اما ظاهراً برخی موارد باعث چرخش آنها به سمت انتخاب مربی خارجی شده است.

خبرگزاری میزان - بعد از قطع همکاری باشگاه استقلال با ریکاردو ساپینتو مدیریت این باشگاه وعده داد که به زودی سرمربی این تیم انتخاب خواهد شد تا زمان برای آماده‌سازی تیم در فصل آینده از دست نرود.

به همین منظور ضمن تشکیل کمیته فنی متشکل از تعدادی از پیشکسوتان باشگاه، فرآیند بررسی گزینه‌ها نیز آغاز شد و حتی خوان لوپز اسپانیایی برای مذاکره و بازدید از امکانات استقلال به ایران آمد، اتفاقی که برخی از منتقدان آن را برای خریدن زمان، نمایش و بستن دهان هواداران استقلال می‌دانستند.

در هر حال بعد از منتفی شدن حضور لوپز در استقلال حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه صریحاً عنوان کرد که مربی فصل آینده آبی‌پوشان ایرانی خواهد بود؛ در این میان نام گزینه‌های متعددی از جمله جواد نکونام، ساکت الهامی و حتی محمد ربیعی برای نیکمت استقلال مطرح شد.

هواداران و پیشکسوتان با توجه به سابقه ربیعی و اینکه وی در مصاحبه‌ای از علاقه مفرط خود به پرسپولیس سخن گفته بود مقابل این انتخاب باشگاه موضعی سخت گرفتند و حتی مطرح شدن نام وی در میان گزینه‌ها را توهین به باشگاه و هواداران دانستند.

از سوی دیگر ساکت الهامی هم با وجود کسب دو جام همراه با نساجی و تراکتور گزینه مطلوب هواداران نبود و ماند تنها نکونام.

تلاش‌ها برای همکاری طرفین به قدری به نتیجه نزدیک شده بود که حتی برخی در فضای مجازی از لیست بازیکنان نکونام و همکارانش برای فصل آینده رونمایی کردند، اما یک مشکل وجود داشت و آن اتفاقات و ماجرا‌های نکونام در زمان حضور در فولادخوزستان در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا بود، جایی که در برهه حساس حضور این تیم در مرحله نیمه‌نهایی غرب آسیا وی تیم را رها کرد و با شکست مقابل الهلال زمینه‌ساز حذفش شد. رفتاری که در آن زمان هم با واکنش تند و منفی کارشناسان مواجه شد.

اما صبح امروز بود که علی امیری، معاون باشگاه استقلال از اعلام قطعی سرمربی در ساعات پایانی امروز خبر داد، البته این تمام ماجرا نبود چراکه به فاصله کوتاهی سیدحجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه با انتشار متنی در صفحه شخصی‌اش مهلت بیشتری از هواداران برای معرفی سرمربی خواست: «از هواداران می‌خواهیم به باشگاه فرصت دهند تا در چند روز آینده به دور از التهاب، انتخاب اصلحی برای استقلال داشته باشند.»

در هر حال به نظر مسئولان باشگاه استقلال علی‌رغم وعده‎‌ها و میل باطنی‎شان در انتخاب مربی ایرانی به بن بست خورده‌اند و طی ساعات آینده باید شاهد چرخش مجدد آنها به سمت گزینه‌های خارجی و حتی حضور آنها در ایران باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *