رئیس کل دادگستری مازندران: حفظ حرمت و ارزش‌های انسانی مردم و ارباب رجوع در دستگاه قضایی برای همه کارکنان ضروری است

9:17 - 27 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۱۹۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری مازندران: حفظ حرمت و ارزش‌های انسانی مردم و ارباب رجوع در دستگاه قضایی برای همه کارکنان ضروری است
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: حفظ حرمت، کرامت و ارزش‌های انسانی مردم و ارباب رجوع در دستگاه قضایی برای همه کارکنان ضروری است.

خبرگزاری میزان-دومین نشست هیات نظارت برحفظ حقوق شهروندی با حضوررئیس کل دادگستری استان مازندران وکلیه اعضا برگزار شد و برای نخستین بار متهمین نیز به همراه درخواست کنندگان نقض حقوق شهروندی در جلسه حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران بر بازرسی مستمراز حوزه‌های قضایی، کلانتری‌ها و بازداشتگاه‌ها تاکید کرد وگفت: فعالیت هیات‌های نظارت بر حفظ حقوق شهروندی نشانه توجه قوه قضائیه به رعایت حقوق شهروندان است و در این زمینه موارد نقض حقوق شهروندی باید شناسایی، پیگیری و دنبال شود.

وی از بررسی ۵ در خواست مردمی درجلسه حفظ حقوق شهروندی امروز خبرداد وافزود:حفظ حرمت، کرامت و ارزش‌های انسانی مردم و ارباب رجوع در دستگاه قضایی برای همه کارکنان ضروری است و در این خصوص دادستان‌ها به عنوان مدعی العموم در اجرای حقوق شهروندی بویژه توسط ضابطین قضایی نقش مهمی برعهده دارند و باید در صورت مشاهده موارد نقض حقوق شهروندی یا درخواست‌های مردمی با قانون شکنان برخورد لازم قضایی و قانونی را داشته باشند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *