«ویدیو لایبرری» یک آرشیو تصویری و اطلاعاتی قوی است/ تلاش برای ورود به مارکت‌ بین‌المللی

12:35 - 24 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۵۹۴۰
سونیا سرلک مدیر «ویدیو لایبرری» مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در حاشیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» درباره امکان ویژه این جشنواره برای دسترسی به آثار مرکز و چشم‌انداز بین‌المللی آن توضیح داد.

سونیا سرلک مدیر «ویدیو لایبرری» مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در حاشیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، در گفت‌وگو با خبرنگار میزان درباره این امکان ویژه که برای اولین بار در این رویداد سینمایی رونمایی شده است، گفت: محصول جدید مرکز گسترش در یک سال گذشته با کمک همکاران بخش‌های مختلف، اطلاعات آن جمع‌آوری شده و دربرگیرنده جزییات تمامی محصولات مرکز اعم از مستندها، انیمیشن‌ها و فیلم‌های سینمایی است. این جزییات شامل سیپانس آثار، عوامل و تمامی نکات مربوط به یک اثر می‌شود و این امکان را برای محققان، پژوهشگران، استادان، دانشجویان و همه افرادی که به نحوی نیازمند چنین اطلاعاتی هستند، با ایجاد یک حساب کاربری می‌توانند به تمامی این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

او افزود: این سامانه نه تنها یک امکان جدید برای علاقه‌مندان به سینماست بلکه نکته مهم و قابل توجه درباره آن ایجاد امکانی‌ برای تماشای آنلاین آثار در این سامانه است.

مدیر «ویدیو لایبرری» درباره هدف از ایجاد این محصول توسط مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی بیان کرد: هدف از ایجاد این امکان ویژه رسیدن به یک پلتفرمی بود که افرادی که می‌خواهند اثری را تماشا کنند و به هر دلیلی نمی‌توانند به آن دسترسی داشته باشند، با «ویدیو لایبرری» به راحتی به اثر مورد نظر خود دست یابند.

او ادامه داد: این سامانه در تمام سال در دسترس مخاطبان علاقه‌مند به سینما است و مدام درحال به روز شدن است، به صورتی که آثار تولید شده در سال‌های ابتدایی تاسیس مرکز نیز در این سامانه درحال بارگذاری‌اند و تمامی اطلاعات آن‌ها در دسترس قرار می‌گیرند.

سرلک درباره شرایط بهره بردن از «ویدیو لایبرری» توضیح داد: امکان ویژه مرکز در ایام جشنواره به صورت رایگان در دسترس مخاطبان قرار گرفت و پس از این رویداد نیز با توجه به بسته‌های تعریف شده در آن همچنان در دسترس است.

او در ادامه درباره جمع‌آوری اطلاعات «ویدیو لایبرری» و دسته‌بندی آن‌ها عنوان کرد: به هرحال دستیابی به اطلاعات و آرشیو آثار سال‌های ابتدایی تولید مرکز کار بسیار دشواری بود چراکه دسترسی به اطلاعات گذشته همواره کار سختی است ک با کمک همه بخش‌های مرکز به این اطلاعات دست پیدا کردیم. نزدیک به دو سال گذشته ایده این محصول شکل گرفت، پخته شد و برای جمع‌آوری اطلاعات آن نیز 6 ماه زمان صرف شد.

مدیر «ویدیو لایبرری» افزود: از آن‌جایی که محصول جدید قابلیت به روز رسانی دارد، از هر پیشنهادی برای ارتقای آن استقبال می‌کنیم چراکه هدف ما از ایجاد این امکان ویژه دسترسی راحت و بدون دغدغه است. بنابراین در هر فاصله زمانی برای آن نیازسنجی می‌شود بنابراین بازخوردهای دریافتی بسیار برای ما دارای اهمیت است.

او ادامه داد: این سامانه محصول واحد بازرگانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است و امیدواریم در آینده این محصول راه را برای بازاریابی و مارکتینگ آثار مرکز در مجامع بین‌المللی باز کند. «ویدیو لایبرری» و «کاتالوگ دیجیتال» دو محصولی هستند که درکنار یکدیگر فرصتی برای بازاریابی بین‌المللی آثار تولید شده در مرکز ایجاد می‌کنند و ما امیدواریم هرچه سریع‌تر به این مسیر و چشم‌اندازی که ساختیم، ورود کنیم.

سرلک در پایان تاکید کرد: امیدوارم این آرشیو عظیمی که ایجاد کرده‌ایم روز به روز غنی‌تر شود چراکه این سامانه یک وی او دی نیست بلکه یک آرشیو تصویری و اطلاعاتی قوی برای افرادی است که به آثار مرکز و اطلاعات آن‌ها نیاز دارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *