عقب ماندگی آموزشی چشمگیر دانش آموزان فقیر در انگلیس
خبرگزاری میزان – براساس اعلام اندیشکده سیاست در انگلیس، شکاف در نتایج تحصیلی بین کودکان فقیر و دیگر همتایانشان در این کشور بسیار گسترده است.
به گزارش «گاردین»، بررسی موسسه سیاست آموزشی (EPI) نشان داد که در سال 2019، قبل از شیوع کرونا، شکاف میان دانش آموزان فقیرتر و همسالان در انگلیس حدود 18 ماه بود.
این رقم برای دانش آموزانی که با فقر طولانی مدت و مداوم زندگی میکنند، حدود 23 ماه بود.
این بررسی همچنین نشان داد که دانش آموزان با پیشینههای فقیرتر احتمال کمتری برای پیشرفت دارند.
بررسی مذکور تاکید دارد که در طول یک دهه گذشته بهبودی در این معیار وجود نداشته است و سیاستگذاران تلاشی برای دادن شانس زندگی بهتر به کودکان فقیرتر انجام نداده اند.
اگرچه روند بهبود معیار مذکور تا سال 2011 شاهد پیشرفتی اندک بود اما روند رو به جلو از همان سال متوقف شد.
کارشناسان خواستار تمرکز مجدد بر کاهش شکافهای محرومیت در مدارس انگلیس هستند.
انتهای پیام/