فیلشاه انیمیشن بسیار خوبی برای جشنواره سی و ششم فیلم فجر بود/ تولید دزد رویاها در اواسط بهار
روانبخش صادقی کارگردان انیمیشن در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره آثار جشنواره سی و ششم فیلم فجر گفت: "لاتاری"، "به وقت شام"، "تنگه ابوقریب" و "دارکوب" را دیده ام و هر کدام ویژگی های خود را داشتند.
وی در همین راستا افزود: "تنگه ابوقریب" فیلم با ارزشی است. به داستان و شخصیت های اثر کاری ندارم اما همین که یک بخش از تاریخ ما را آن هم با ارزش ثبت کرده فیلم قابل احترامی است.
این کارگردان درباره فیلم های دیگر اظهار کرد: به طور مثال "دارکوب" بازی های خیلی خوبی نداشت ولی مشابه این فیلم را با موضوع اعتیاد داشته ایم.
صادقی ادامه داد: از "فیلشاه" دفاع می کنم چراکه به هر دلیل دارای جایزه بود. خیلی از فیلم های جشنواره دو سه ماهه تولید می شوند اما یک انیمیشن حداقل دو سال زمان برای تولید صرف می کند.به نظر من فیلشاه افتخار جشنواره فیلم فجر بود و همین که جزو سودای سیمرغ بود و به جهت انیمیشن و ساختار و قواعد سینمایی آن، یک سر و گردن بالاتر از فیلم های دیگر محسوب می شود.
وی درباره نگاه و رویکرد جشنواره فیلم فجر نسبت به انیمیشن توضیح داد: جشنواره فیلم فجر مختص فیلم های سینمایی است که بعدها قرار است اکران شوند. انیمیش هایی که مخاطب را جذب می کنند و بعدها قابل اکران هستند و به سینمای ایران کمک خواهند کرد باید نسبت به آثار رئال بیشتر دیده شوند، چون یکی از جنبه هایی که از نظر میزان مخاطب سینما ما را نجات می دهد انیمیشن است. در همه دنیا همیشه این گونه بوده است و انیمیشن ها با رده خوب در سطح فیلم های اصلی جزو پرفروشها هستند و در ایران هم می تواند این اتفاق بیفتد.
این تهیه کننده در ادامه تصریح کرد: به ابراهیم داروغه زاده گفتم که این نگاه ویژه در جشنواره باعث می شود که یک خط جدیدی شکل گیرد تا به سینمای ما کمک کرده، جریان خاصی ایجاد کند و انیمیشن ها دیده شود.
صادقی به فعالیت های خود در فیلمسازی اشاره و خاطرنشان کرد: یک اثر سینمایی انیمیشن با نام "دزد رویاها" را در مرحله پیش تولید دارم که فیلمنامه آن در حال بازنویسی است. بخش کوچکی از چند جای مختلف فیلم در حال ساخت است و بر اساس آن برآورد مالی و زمانی خواهیم کرد. این انیمیشن قرار است تولید مشترک ایران و ایتالیا باشد و در مراحل تایید دو طرف برای رسیدن به نتیجه قرار دارد. در اواخر پیش تولید قرار داریم و تولید نیز بستگی به طرف مقابل دارد، تاکیدم این است که تولید مشترک باشد تا بتوانیم دامنه بسیاری از مخاطبان جهانی را داشته باشیم که به انیمیشن و سینمای ما چند قدمی کمک کند. پای آن ایستاده ام تا به توافق با طرف مقابل برسیم و از اواسط فصل بهار تولید را آغاز کنیم.