فصل نرگس، اتفاقی سر در گم که مخاطب را راهی خانه میکند/شعاری بودن فیلمنامه یکی مشکلات اصلی اثر آذربایجانی
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ٬ فیلم سینمایی "فصل نرگس" دومین فیلم نگار آذربایجانی این روزها در چرخه اکران بوده و برخلاف حضور بازیگران نامی و چهره شکست سنگینی در گیشه را تجربه می کند.
حضور بازیگرانی همچون "پژمان بازغی" که تجربه موفق "بارکد" را پشت سر گذاشته در کنار "امیر آقایی" که سال گذشته تا یک قدمی سیمرغ بلورین پیش رفته بود هم نتوانست دلیلی برای فروش بیشتر یکی از ضعیف ترین آثار سینمایی سال ۹۶ باشد.
حال باید دید چرا و چگونه این فیلم نتوانسته مخاطب را روی صندلی بنشاند. "فصل نرگس" آنقدر در کلیات تمرکز کرده که همه جزئیات را به فراموشی سپرده است. جزئیاتی که در اولین گام شخصیت پردازی ها را زیر سوال برده است.
مشکل عمده این فیلم همسان نبودن تفکر فیلمساز با فیلمنامه نویس است. انگار که کارگردان اثر متوجه مضمون اصلی داستان نشده و بر نقاطی تاکید دارد که برای نویسنده حائز اهمیت نیست. نکاتی که بیشتر بر توانایی بازیگران سپرده شده و آنها هم در برهوتی از نقش های قبلی خود گیر کرده اند. نتیجه نهایی با آن چیزی که در متن بوده بسیار متفاوت است، این تفاوت حاصل تمرکز فیلمساز بر متن بوده که سعی کرده با قصه و مجزا کردن روایت ها به جهان اصلی قصه شکل بدهد.