فصل نرگس، اتفاقی سر در گم که مخاطب را راهی خانه می‌کند/شعاری بودن فیلمنامه یکی مشکلات اصلی اثر آذربایجانی

14:00 - 11 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۴۷۰۷
"فصل نرگس" قصه‌ای شلوغ و شلخته است که به هیچ عنوان قالب پذیر نیست چرا که این فیلم به شدت متکی به فیلمنامه است و هیچ تمهیدات ساختاری در شکل گیری قصه دیده نمی شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ٬ فیلم سینمایی "فصل نرگس" دومین فیلم نگار آذربایجانی این روزها در چرخه اکران بوده و برخلاف حضور بازیگران نامی و چهره شکست سنگینی در گیشه را تجربه می کند.

حضور بازیگرانی همچون "پژمان بازغی" که تجربه موفق "بارکد" را پشت سر گذاشته در کنار "امیر آقایی" که سال گذشته تا یک قدمی سیمرغ بلورین پیش رفته بود هم نتوانست دلیلی برای فروش بیشتر یکی از ضعیف ترین آثار سینمایی سال ۹۶ باشد.

فصل نرگس

حال باید دید چرا و چگونه این فیلم نتوانسته مخاطب را روی صندلی بنشاند. "فصل نرگس" آنقدر در کلیات تمرکز کرده که همه جزئیات را به فراموشی سپرده است. جزئیاتی که در اولین گام شخصیت پردازی ها را زیر سوال برده است.

مشکل عمده این فیلم همسان نبودن تفکر فیلمساز با فیلمنامه نویس است. انگار که کارگردان اثر متوجه مضمون اصلی داستان نشده و بر نقاطی تاکید دارد که برای نویسنده حائز اهمیت نیست. نکاتی که بیشتر بر توانایی بازیگران سپرده شده و آنها هم در برهوتی از نقش های قبلی خود گیر کرده اند. نتیجه نهایی با آن چیزی که در متن بوده بسیار متفاوت است، این تفاوت حاصل تمرکز فیلمساز بر متن بوده که سعی کرده با قصه و مجزا کردن روایت ها به جهان اصلی قصه شکل بدهد.

فصل نرگس



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *