میهن دوست: از سوی مترو بسیار اذیت شدیم / رجبی: کسی ما را در تئاتر نمی بیند + عکس
نشست پرسش و پاسخ فيلم "ترومای سرخ" به كارگردانی اسماعیل میهندوست در سالن سعدی برج ميلاد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نشست پرسش و پاسخ فيلم «ترومای سرخ» به كارگردانی اسماعیل میهندوست در سالن سعدی برج ميلاد برگزار شد.
در اين نشست اسماعيل ميهندوست نويسنده، تهيهكننده و كارگردان، مرتضی مشهودی مدیر جلوههای بصری، كامران كيانارثی صدابردار، سميرا غلامزاده تدوينگر، آبان حسينآبادی، يگانه رجبی، نيكان راستقلم بازيگران حضور داشتند.
در ابتدای اين نشست ميهندوست با اشاره به روند ساخت اين فيلم از سينمای مستقل که مشكلات زيادی داشته است، بيان كرد: اساساً معتقدم که فيلمساز نباید زیاد درباره فيلمش صحبت كند اما درباره روند ساخت آن میگویم که اسفند ماه سال گذشته پس از گذراندن پيش توليد طولانی، فیلم را كليد زديم.
وی ادامه داد: با وجود اينكه يك سوم قصه در مترو تهران می گذرد اما از سوی مترو بسیار اذيت شدیم و ليست مميزی طولانی را دو روز پیش از آغاز فیلمبرداری جلوی ما گذاشتند.
وی در همین راستا افزود: متاسفانه از آنجا که ارگانهای متولی فيلمنامه غير از ارشاد مشخص نيست، مترو تهران حکم داد که كه دستفروش و گدا در فيلمنامه نبايد باشد و دزدی هم نبايد در مترو به تصوير كشيده شود. بنابراین ما تغييراتی در فیلمنامه داديم اما به اين هم بسنده نكردند و ما را بيرون كردند و گفتند بعد از عید بیایید. نهايت شهريور ماه توانستيم سكانسهای مترو را تمام كنيم.
در ادامه مرتضی مشهودی گفت: به دليل محدوديتها و ممیزیهایی که به فیلمنامه میخورد، مجبور شديم بسياری از فضاها را با جلوههای بصری به تصوير بكشيم که امیدوارم به خوبی از آب درآمده باشند.
در بخش دیگری از این نشست آبان حسينآبادی به عنوان یکی از بازیگران فیلم گفت: سال گذشته از سوی کارگردان برای این پروژه دعوت به همکاری شدم اما نقش من در مسير فیلمبرداری تغيير كرد و از آنجا که بازيگر تئاتری هستم از پيشينه تئاتریام نکاتی را به نقش اضافه كردم.
يگانه رجبی نیز بیان کرد: «ترومای سرخ» بيست چهره تئاتری را به سینما معرفی می كند و اين فقط يك ادعا نيست. كارگردان آن از مديوم تئاتر بازيگرانی را به سينما معرفی كرده و زمان زيادی را برای تمرين با آنها گذاشته است.
این بازیگر افزود: آقای میهندوست در روند ساخت این فیلم به ما نشان داد كه توانایی آن را داریم که در فيلمهای ديگر سینمایی هم حضور داشته باشیم و بازی در سینما خيلي برايمان ناآشنا و دور از تصور نخواهم بود از او بابت سينماي امنی كه به من نشان داد،ممنونم.
وی بر زحمات بازیگران در مدیوم تئاتر تاکید و تصریح کرد: حرفهای زيادی در اين چند سال که در تئاتر بودهام، در دلم مانده است. ما بازيگران تئاتر زحمت زيادی می كشيم اما كسی ما را نمی بيند. خوشحالم که اکنون به واسطه استعدادهايمان روی پرده سینما بوديم. ای كاش كارگردانان دیگر سینما هم به تك تك پلاتوهای این شهر سر بزنند و زحماتمان را ببينند.
نيكان راستقلم هم گفت: خوشحالم كه بيست چهره تئاتری اينجا هستند و زحمتهای چند ساله همهمان بر روی پرده سینما ديده شد. به عنوان يك زن احساس می كنم چقدر به اين فيلم نزديك هستم و تلاش مردانه يك زن را در فضای زندگی اش ميبينم. اميدوارم حال خوب این نقش را به مخاطبان به خوبی ارائه داده باشم.
سميرا غلامزاده نیز با اشاره به دومین همکاریاش با میهندوست در فیلم «ترومای سرخ» به عنوان تدوینگر آن بیان کرد: قبل از این فیلم، تدوین يك مستند بلند ميهندوست را انجام داده بودم اما این کار تجربه متفاوتی بود چراکه فیلمی نامتعارف با روايت خاص بود پس در نتیجه تدوين آن حساسيت زیادی می طلبيد.
وی در پایان افزود: عنوان این فیلم برگرفته از یک اصطلاح روانپزشكی است به معنای آسيبی كه از گذشته به فرد وارد شده و آثارش هنوز وجود دارد. وجه تسميه آن با واژه سرخ را توضيح نمی دهم و آن را بر عهده مخاطب می گذارم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *