مصفا: در"تابستان داغ" احساس جوانی کردم / ابر: یکی از بهترین فیلم های زندگی ام را بازی کردم + عکس
نشست خبری فیلم "تابستان داغ" به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد در کاخ سی و پنچمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نشست خبری فیلم "تابستان داغ" به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد در کاخ سی و پنچمین جشنواره فیلم فجر برپا شد.
این مراسم با حضور پریناز ایزدیار، علی مصفا، صابر ابر، مینا ساداتی بازیگران، ابراهیم ایرج زاد کارگردان و سایر عوامل با اجرای محمود گبرلو برگزار شد.
ابراهیم ایرج زاد کارگردان اثر در ابتدای این نشست گفت: من در حال خوانش یک رمان از "یوری کلمن" بودم که با فیلمنامه پیام کرمی روبرو شدم و پس از بازنویسی های مکرر به این اثر رسیدیم. این فیلم و داستان آن به نوعی به چالش های اجتماعی و پیچیده سطوح مختلف جامعه می پردازد.
صابر ابر پس از دعوت به سخنرانی گفت: ما سعی کردیم همه جوره به فیلمنامه متعهد باشیم. این یکی از بهترین فیلم های زندگی ام بود. بهترین همبازی های بازی را من در این فیلم تجربه کردم.
پریناز ایزدیار درباره رسیدن به این نقش گفت: وقتی این فیلمنامه به من رسید تهران نبودم. بعد از آمدن به تهران و صحبت با کارگردان متوجه شدم آقای ایرج زاد بر تمامی امور مسلط است. گروه یکی از بی نظیر ترین گروه هایی بود که تا به حال با آنها کار کرده بودم.
علی مصفا در ادامه نشست از چگونگی آشنایی با پروژه گفت: من از طریق هومن بهمنش به این کار وصل شدم و همیشه دوست داشتم با صابر ابر، خانم ایزدیار و ساداتی بازی کنم. این حضور باعث شد احساس جوانی کنم.
ایرج زاد در ادامه افزود: یک فیلم اولی همواره با سوال های متفاوتی روبرو می شود. من هم این قاعده مستثنا نبودم و بازیگران کار همیشه این سوالات را داشتند. به همین خاطر من برای اینکه برخی سوالات پاسخ داده شود برخی فیلم های کوتاهم را به دوستان بازیگر ارائه کردم.
وی ادامه داد: در خصوص لوکیشن سعی گروه این بود تا لوکیشن از اتفاقات تکراری زدوده شود. سعی کردیم به خاطر چنین مضمونی از رنگ ها فرار نکنیم و فیلمی متفاوت بسازیم.
کارگردان این فیلم درباره نحوه بازی گیری از کودکان گفت: یکی از چیزهایی که از آقای فرهادی و مرحوم کیارستمی یاد گرفتم نوع برخورد با کودک بود. قبل از این فیلم تجربه کوتاهی با کودکان را داشتم و از همان جا توانستم برای این فیلم تجربه های بسیاری را بدست آورم.
هومن بهمنش در بخشی از این گفت و گو به فضای لابیرنت گونه طراحی صحنه اشاره کرد و گفت: عمق میدان گسترده که در این فیلم وجود دارد به عمق فاصله بین شخصیت ها واسته و کاملاً فکر شده بود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *