صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گزارش|

سریال لجبازی‌های تمام نشدنی نکونام؛ خشکسالی فنی نیمکت استقلال

۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸:۵۸
کد خبر: ۴۷۹۴۴۸۱
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال
در حالی که باتوجه به حضور نسبتاً موفق نکونام در فصل گذشته روی نیمکت استقلال تصور می‌شد در فصل جاری شاهد نسخه جدید و به روز شده‌تری از آبی‌پوشان باشیم، اما نه تنها شواهدی از این تغییر رو به جلو نیست، بلکه حتی پسرفت محسوس‌تر است.

خبرگزاری میزان - پیش از شروع فصل بیست و چهارم خیلی‌ها اعتقاد داشتند در فصل جدید شاهد رونمایی از جواد نکونام جدیدی در کادرفنی استقلال خواهیم بود، اما رفتار سرمربی آبی‌ها در هفته‌های اخیر نشان داد نه تنها خبری از دگردیسی در تفکرات کادرفنی استقلال نیست بلکه دوباره همان منش و روش قبلی از سوی نکونام در حال تکرار است.

کنکاش در مدل تصمیم‌گیری نکونام و اصرار بیش از اندازه وی به تداوم همکاری با مربیان ناکارآمد فصل قبل از سوی وی این حقیقت را برای هواداران استقلال آشکار کرد که پروژه تغییر در کار نیست بلکه همه چیز رونویسی شده از همان برنامه فصل قبل است.

سرمربی آبی‌ها در شرایطی چنین ساز و کاری را در دستور کار خود قرار داده که پیش از قطعی شدن حضور مجددش روی نیمکت آبی‌ها به مدیران ارشد استقلال وعده داده بود از دستیاران خارجی استفاده خواهد کرد و قید همکاران قدیمی خود را خواهد زد، اما وعده نکونام هرگز رنگ واقعیت به خود نگرفت تا شرط مدیران استقلال برای تغییر شکل نیمکت نقش بر آب شود.

شاید باورش سخت باشد، اما با وجود اینکه در کادر فنی نکونام خبری از مربی خارجی نیست و همه دستیاران وی وطنی هستند، رقم قرارداد دستیاران او از برخی سرمربیان لیگ برتری کنونی که در لیگ بیست و چهارم مشغول فعالیت هستند بیشتر است!

 

اما پرسشی که برای منتقدان و هواداران به وجود آمده اینست که همکاران نکونام با وجود نرخ عجیب دستمزدشان، چه کمکی به سرمربی می‌کنند؟ سطح دانش فنی کدام یک از مربیان فعلی استقلال بالاتر از نکونام است که بتوانند در بزنگاه‌های تعیین کننده راهکار ویژه به سرمربی ارائه دهند تا تیم از بن بست فعلی خارج شود؟

مرور رفتار دستیاران نکونام بیانگر این واقعیت است که حضور آن‌ها روی نیمکت استقلال بیشتر برای جنگیدن با داور و مربیان تیم حریف است تا کمک به سرمربی، در حالی که جنگ روانی در جریان بازی یک روش منسوخ و نخ نما شده در فوتبال است که حتی تیم‌های آماتور نیز دیگر به سراغ آن نمی‌روند، اما انگار برای نیمکت‌نشینان استقلال همچنان همان روش همچنان وجود دارد!

بازخوانی مصاحبه‌های محمد نوازی، بهزاد غلامپور و نقش آفرینی رجبی و رحمتی در کنار خط طولی در جریان بازی‌های لیگ برتر نشان می‌دهد تقویت فنی نیمکت استقلال برای خروج آبی‌پوشان از بن بست فنی کنونی امری ضروری است که اگر در اسرع وقت عملیاتی نشود منجر به شکل‌گیری یک فاجعه بزرگ خواهد شد که شاید کمترین اثر آن از دست رفتن شانس قهرمانی برای آبی‌های پایتخت باشد.

قطعاً نکونام برای عبور از بحران کنونی نیاز به ابزار‌های خاص دارد، حضور تمرین دهنده خارجی و دستیار کاربلد که با علم روز فوتبال آشنایی دارد می‌تواند او را از لبه پرتگاه دور کند و استقلال را دوباره به کورس بازگرداند، اما لجبازی‌های همیشگی و نواختن ساز مخالف و اصرار به ادامه همکاری با دستیاران کنونی می‌تواند بمب ساعتی روی نیمکت را برای سرمربی آبی‌ها فعال کند تا او بابت این سرمایه‌گذاری غلط و بی توجهی به نظرات کارشناسان و منتقدان در بدترین وضعیت ممکن در فوتبال ایران قرار گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *