گفت‌وگو|

اصلانیان: یک عامل باعث پیشرفت پرسپولیس شد/ روحیه و انگیزه سرخپوشان نسبت به استقلال بیشتر است

0:20 - 02 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۴۳۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
اصلانیان: یک عامل باعث پیشرفت پرسپولیس شد/ روحیه و انگیزه سرخپوشان نسبت به استقلال بیشتر است
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بازی دربی همواره جذابیت‌های خاص خودش را داشته و در این دیدار هر تیم گل اول را بزند بازی را جذاب می‌کند.

امیرحسین اصلانیان در گفت‌وگو با میزان، درباره شرایط تیم فوتبال پرسپولیس و برتری این تیم مقابل آلومینیوم در هفته پنجم لیگ برتر، اظهار داشت: پس از یک بازی سخت مقابل الاهلی که در همان ابتدا دروازه‌مان باز شد موفق شدیم آلومینیوم که معروف به گربه سیاه سرخ‌پوشان بود را شکست دهیم. روند خوبی را در پیش گرفته‌ایم و در ادامه می‌توانیم سایه به سایه مدعیان جلو برویم.

وی ادامه داد: پرسپولیس یک سری مشکلات در فصل نقل و انتقالات داشت که با مدیریت رضا درویش توانستند بازیکنانی که مد نظر سرمربی و نیاز تیم بود را جذب کنند. عملکرد بازیکنان پرسپولیس تا به اینجا خوب بوده و مطمئناً هواداران رضایت دارند. متأسفانه فوروارد‌های بی‌کیفیت از کشور‌های دیگر به لیگ ما انتقال پیدا کرده‌اند که تا وقتی بازی آن‌ها را نبینیم نمی‌توانیم درباره کیفیت آن‌ها نظر بدهیم. خوشبختانه زمین چمن عربستان در پیشرفت عملکرد سرخ‌پوشان تأثیرگذار بود. متأسفانه نمی‌شود در چمن‌های ایران کیفیت لازم را به دست آورد. با توجه به کیفیتی که اکنون به دست آورده‌ایم تصور می‌شود که بتوانیم شانه به شانه مدعیان جلو برویم و صدر جدول را تصاحب کنیم. 

زمین‌های چمن ایران کیفیت سرخابی‌ها را کاهش می‌دهد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با کیفیت زمین‌های فوتبال ایران، تصریح کرد: ورزشگاه شهر قدس هنوز برای برگزاری دیدار‌های مهم آماده نیست و تیم‌های درجه یک و تکنیکی مثل سرخابی‌ها در این زمین‌ها به مشکل می‌خورند و بازیکنان تکنیکی نمی‌توانند به خوبی بازی کنند. همین عامل باعث می‌شود تیم‌های پایین رده و کم هزینه‌ی لیگ شرایطی برابر با تیم‌های پایتخت داشته باشند. 

انتقادی به مدیریت نیست چراکه نیازهای تیم را برطرف کردند

وی در ارتباط با عملکرد گاریدو و بازیکنان پرسپولیس، تاکید کرد: مقابل الاهلی دقایق ابتدایی گل خوردیم و مقابل آلومینیوم در دقیقه ابتدایی گل زدیم و این نشان از پیشرفت است. مقابل آلومینیوم تیم برتر زمین بودیم و شاگردان گاریدو سوار بر بازی بودند. او تعویض‌های بسیار خوبی را انجام داد و یکی از نکات مثبت آن بیرون کشیدن اورونوف در زمان مناسب بود تا از مصدومیت‌های بیشتر جلوگیری کند. در خلق موقعیت از قبل بهتر عمل می‌کنیم و با این شرایط به نظر من تیم تکمیل است و انتقادی به مدیریت تیم نیست. کیفیت گندوز ما را متحیر کرد و خوشحالیم که او چیزی از بیرانوند کم ندارد و ما به آن چیزی که می‌خواستیم رسیدیم. 

ورزشگاه‌ها را از نو بسازند زودتر تمام می‌شود تا آنها را تعمیر کنند

مهاجم سال‌های نه چندان دور پرسپولیس درباره عامل موفقیت سرخ‌پوشان نسبت به استقلال، پاسخ داد: مهمترین عامل موفقیت پرسپولیس در چند هفته اخیر، تنها آرامش کادر فنی است. وقتی مربی آرامش داشته باشد و استرس درون اردوگاه تیم وجود نداشته باشد؛ دلیل خوبی برای موفقیت است. استقلال روی ریل بدی قرار گرفته و به نظرم در چند بازی آینده قطعاً بمبی در کادر فنی آن‌ها منفجر خواهد شد چرا که آرامشی در بین آن‌ها وجود ندارد. خدا را شکر ما این مشکلات را نداریم و همه همدل هستند و همه چیز بر وفق مراد پرسپولیس پیش می‌رود.

ور‌در‌ادامه تصریح کرد: تنها مشکلی که می‌تواند پرسپولیس را به دردسر بیندازد میزبانی در ورزشگاه‌هایی است که کیفیت لازم را ندارند. باید نسبت به تعمیر ورزشگاه‌ها اقدامات سریع‌تری را انجام دهند تا در رقابت‌های بین‌المللی رسوا نشویم. به نظرم آن‌ها اگر بخواهند ورزشگاه نو بسازند زودتر تمام می‌شود تا اینکه بخواهند آن‌ها را بازسازی کنند. اینها سوالاتی است که تنها از مسئولان باید پرسید تا آن‌ها جواب بدهند. 

پرسپولیس از لحاظ روحی و روانی از استقلال بالاتر است

اصلانیان با بیان اینکه باید از اتفاقات از قبل پیش‌بینی شده در شهرآورد ۱۰۴ جلوگیری کنند، گفت: دربی همواره جزو بازی‌های بزرگ و پرمخاطب دنیاست. مشخص نیست در چه ورزشگاهی می‌خواهند برگزار کنند چه شهر قدس باشد و چه جای دیگر؛ چیزی که مشخص است این است که دو تیم برای نباختن به زمین خواهند آمد. اگر گل زود هنگامی صورت بگیرد قطعاً بازی جذاب‌تری را خواهیم دید. تقریبا دو تیم شرایط بدی ندارند و از لحاظ مهره کامل هستند و در بازی پیش رو تفکرات مربیان برنده خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان نمی‌شود از پیش تیم برنده را پیش بینی کرد، اما چیزی که مشخص است این است که سرخپوشان از لحاظ روحی و روانی بهتر از استقلال هستند و باید تا دقیقه آخر بازی را ببینیم و امیدوارم نتیجه‌ای که به دست می‌آید برد پرسپولیس باشد. امیدوارم مسئولان برگزاری این مسابقه تدابیر لازم را بیندیشند تا اتفاقات بدی نیفتد. برای کمک داور ویدیویی ما چند دوربین کم داریم و هم اکنون از دوربین‌های صدا و سیما کمک می‌گیرند و همین موضوع باعث می‌شود تصمیمات اشتباه بلای جان تیم‌ها شود. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *