صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

یک محکوم به قصاص در قم و در روز میلاد حضرت محمد (ص) با گذشت اولیای‌دم آزاد شد

۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۷۹۴۱۶۶
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان قم از بخشش بدون هیچ قید و شرط اولیای دم از قصاص در میلاد خجسته پیامبر رافت و مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) خبر داد و گفت: اولیای دم این پرونده با حضور غیر منتظره در دادسرای قم از قصاص فرزند خود با نام محمد بدون دریافت دیه و وجهی و حتی بدون اطلاع خانواده متهم گذشت کردند.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین على مظفری در تشریح این پرونده بیان کرد: در پی وقوع یک نزاع دسته جمعی همراه با سلاح سرد در مهرماه سال ۱۳۹۷ در یکی از محلات قم بر اثر صدمات وارد شده تعدادی از عاملان نزاع، جوانی ۴۲ ساله با نام محمد جان خود را از دست داد.

وی گفت: بلافاصله با ورود ضابطین قضایی قاتل و عاملین نزاع دسته جمعی دستگیر و مراحل تحقیقات و رسیدگی قضایی آغاز می‌شود و پس از یکسال حکم قطعی متهم، مبنی بر حبس و قصاص نفس صادر و در شعبه دیوان عالی کشور ابرام می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مظفری با اشاره به اینکه متهم طی سال‌های گذشته در زندان به سر می‌برد تصریح کرد: پس از گذشت شش سال از وقوع آن حادثه تلخ در میلاد حضرت محمد (ص)، اولیای دم بدون اطلاع متهم و خانواده اش با حضور در دادسرای قم گذشت بی قید و شرط خود را صرفا برای رضای خدا و آرامش روح فرزند خود و بدون دریافت دیه اعلام و در اجرای احکام دادسرای قم به ثبت رساندند.

انتهای پیام/


برچسب ها: گذشت از قصاص

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *