صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گزارش|

مورینیو یا فرگوسن و زیدان؟ رونالدو برای کدام مربی بیش‌تر گل زده؟

۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹:۳۴
کد خبر: ۴۷۹۴۱۴۸
دسته بندی‌: ورزشی ، اخبار خارجی
کریستیانو رونالدو بدون شک بهترین گلزن تاریخ فوتبال است و با وجود اینکه کاپیتان پرتغال سال آینده ۴۰ ساله می‌شود، عزم او برای گلزنی کاهش نیافته است.

خبرگزاری میزان - رونالدو پس از انتقالش به عربستان سعودی در دسامبر ۲۰۲۲ دیگر در بالاترین سطح باشگاهی بازی نمی‌کند، اما او همچنان در عرصه‌های بین‌المللی فوتبال حضور دارد و اوایل این ماه دو گل مهم برای تیم ملی پرتغال به ثمر رساند.

رونالدو ۱۳۲ گل برای کشورش و بیش از ۸۵۰ گل در طول دوران حرفه‌ای باشگاهی خود که بیش از ۲۰ سال طول کشیده است، ثبت کرده است. این فوق ستاره پس از پیوستن به منچستریونایتد از طریق اسپورتینگ لیسبون، نام خود را در تاریخ بزرگ‌ترین باشگاه انگلیس به ثبت رساند و سپس با ۴۵۰ گل بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید شد. رونالدو پیش از بازگشت به اولدترافورد و تئاتر رویاها، با یوونتوس به فوتبال ایتالیا سفر کرد تا از بازی در پنج لیگ معتبر جهان پرده‌برداری کند! این بازیکن ۳۹ ساله برای پرافتخارترین مربیان تاریخ فوتبال بازی کرده، اما پرسش اصلی اینجاست که رونالدو زیر نظر کدام مربی بیشترین گل باشگاهی را به ثمر رساند؟

رونالدو بیشترین گل باشگاهی را زیر نظر هموطنش ژوزه مورینیو در رئال مادرید به ثمر رساند. فوق ستاره پرتغالی در ۱۶۴ بازی زیر نظر مورینیو ۱۶۸ گل به ثمر رساند و ۴۹ پاس گل نیز داد. رونالدو در طول دوران حرفه‌ای خود زیر نظر مورینیو و دو مربی دیگر - کارلو آنجلوتی و رافا بنیتز - میانگین بیش از یک گل در هر بازی را ثبت کرد. همان‌طور که نمودار زیر نشان می‌دهد، رکورد بهترین میانگین گل رونالدو در هر بازی، با آنچلوتی و عدد ۱.۱۱ در هر بازی پس از به ثمر رساندن ۱۱۲ گل در ۱۰۱ بازی به دست آمد. رونالدو رابطه صمیمانه و عمیقی با آنجلوتی داشت و کارلتو نیز تاکید فراوانی بر رضایت این بازیکن در جریان بازی تیمی داشت. از بدترین مربیان رونالدو می‌توان به اریک تن‌هاگ اشاره کرد که هنوز هم رونالدو نتوانسته با افکار این سرمربی کنار بیاید و از او به عنوان یکی از ضعیف‌ترین مربیان خود یاد می‌کند؛ وی عامل جدایی او از منچستریونایتد و فوتبال اروپا بود و در جمع هواداران این بازیکن و منچستری‌ها به شدت منفور است.

سر الکس فرگوسن پس از امضای قرارداد با رونالدو و کشف این بازیکن در دوران نوجوانی و تبدیل کردن او به یک ابرستاره تاریخی و صاحب عنوان توپ طلا، بیشترین تأثیر را در زندگی حرفه‌ای رونالدو داشته است. این مهاجم زیر نظر سرمربی اسکاتلندی افسانه‌ای ۱۱۸ گل به ثمر رساند که در رده سوم لیست قرار دارد. زین‌الدین زیدان چهارمین مربی‌ای است که رونالدو بیش از ۱۰۰ گل برای او به ثمر رسانده است. رونالدو با فرگوسن و زیدان یکی از طلایی‌ترین دوران فوتبالی خود را ثبت کرد و به افتخارات بی‌شماری رسید. مورینیو نیز یکی از به یادماندنی‌ترین مربیان رونالدو بود و سبک بازی این بازیکن زیرنظر این مربی پرتغالی کاملا متفاوت با سایر مربیان بود.

رونالدو اکنون زیر نظر نوزدهمین سرمربی خود در دوران حرفه‌ای باشگاهی بازی خواهد کرد. استفانو پیولی سرمربی اسبق میلان که به تازگی هدایت النصر عربستان را برعهده گرفته است، نوزدهمین سرمربی فوتبالی رونالدو خواهد بود و بی‌صبرانه منتظر کار کردن با فوق ستاره پرتغالی فوتبال است و باید منتظر ماند تا میانگین گلزنی رونالدو با این سرمربی شناخته‌شده نیز آزمایش شود. از نکات جالب رونالدو در آمار گلزنی می‌توان به میانگین خوب او در زمان سرمربی‌گری رافائل بنیتز در رئال اشاره کرد، با وجود اینکه بنیتز در جمع مادریدیستاها، عملکرد متضحانه‌ای داشت اما رونالدو در بخش انفرادی با این مربی دچار چالش نشد و با وجود ضعف تیمی، عملکرد خوب خود در این باشگاه را ادامه داده بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *