جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴|

ایستگاه یک‌چهارم؛ شمارش معکوس برای آغاز جنگ ستارگان

13:30 - 15 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۶۷۴
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
ایستگاه یک‌چهارم؛ شمارش معکوس برای آغاز جنگ ستارگان
در آغاز مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ امشب (جمعه) ۲ دیدار حساس برگزار خواهد شد.

خبرگزاری میزان - همه چیز مهیای برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ است. ۸ تیم با برتری مقابل حریفان خود در مرحله یک‌هشتم پا به این دور از مسابقات گذاشتند.

امشب ۲ دیدار حساس و مهیج از مرحله یک چهارم نهایی برگزار خواهد شد، مسابقاتی که بسیاری از کارشناسان از آنها به عنوان فینال زودرس یاد می‌کنند. در مهم‌ترین بازی تیم‌های آلمان و اسپانیا از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت و سپس از ساعت ۲۲:۳۰ در حساس‌ترین دیدار این مرحله تیم‌های فرانسه و پرتغال مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد.

در ادامه این گزارش به رقابت‌های امشب (جمعه) مرحله یک چهارم نهایی خواهیم پرداخت.

آلمان - اسپانیا؛ میزبان همچنان به دنبال ماجراجویی/ ماتادور‌ها پا پس نخواهند کشید 

امشب در نخستین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ از ساعت ۱۹:۳۰ تیم‌های آلمان و اسپانیا در ورزشگاه مرسدس بنز آرنا به مصاف هم خواهند رفت.

آلمان و اسپانیا قطعاً برگزار کننده جذاب‌ترین دیدار مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ خواهد بود. میزبان رقابت‌ها یعنی تیم ملی آلمان با دست پر به مصاف ماتادور‌ها خواهد رفت. از سوی دیگر شاگردان لوئیس دلافوئنته همچنان تنها تیم حاضر در مسابقات قهرمانی اروپا هستند که رکورد پیروزی ۱۰۰ درصدی دارند.

 

ایستگاه یک‌چهارم؛ شمارش معکوس برای آغاز جنگ ستارگان

تیم ملی اسپانیا در مرحله گذشته مقابل تیم ملی گرجستان در صورتی که یک بر صفر عقب بود موفق شد در یک بازی پرگل حریف خود را با نتیجه ۴ بر یک از پیش رو بردارد. در سوی دیگر مانشافت در مرحله گذشته موفق شد از سد دانمارک بگذرد. گل‌های کای هاورتس و جمال موسیالا، صعود میزبان به مرحله یک‌چهارم نهایی را قطعی کرد و موجب رویارویی ۲ تیمی شد که می‌توان گفت تاکنون بهترین عملکرد را در این تورنمنت داشته‌اند.

این چهارمین رویارویی اسپانیا و آلمان در جام ملت‌های اروپا خواهد بود. سهم اسپانیا از این تقابل‌ها دو برد (۱۹۸۴ و ۲۰۰۸) بوده و آلمان نیز یک‌بار برنده شده است (۱۹۸۸).

تا کنون هیچ یک از میزبان‌های جام ملت‌های اروپا، در مرحله یک چهارم نهایی حذف نشده‌اند و در گذشته هر ۴ میزبان حاضر در مرحله یک چهارم، توانسته‌اند خود را به نیمه نهایی برسانند.

 

ایستگاه یک‌چهارم؛ شمارش معکوس برای آغاز جنگ ستارگان

فرانسه - پرتغال؛ نبرد امباپه و رونالدو؛ جنگ بین پیر و جوان

دومین دیدار حساس و مهیج یورو ۲۰۲۴ در مرحله یک چهارم از ساعت ۲۲:۳۰ میان تیم‌های فرانسه و پرتغال در ورزشگاه ولکس‌پارک برگزار خواهد شد.

تیم ملی پرتغال پیش از مصاف با فرانسه در مرحله یک هشتم مقابل تیم ملی اسلوونی قرار گرفت و در این بازی با توجه به تساوی در ۱۲۰ دقیقه به ضربات پنالتی کشیده شد و در این پیکار تیم ملی پرتغال موفق شد به برتری برسد و پا به مرحله یک چهارم بگذارد. 

در سوی دیگر تیم ملی فرانسه با پیروزی خفیف مقابل شیاطین سرخ در مرحله یک هشتم موفق به صعود یک چهارم شدند. آن‌ها مقابل بلژیک نیز از گلزنی در جریان بازی ناکام ماندند و خوش‌شانس بودند که یان فرتونخن به شکلی ناخواسته دروازه خودی را باز کرد.

 

ایستگاه یک‌چهارم؛ شمارش معکوس برای آغاز جنگ ستارگان

در حالی که اسطوره پرتغالی در ۳۹ سالگی به پایان دوران خودش نزدیک شده است، کیلیان امباپه در مسیر او گام برمی‌دارد. ستاره ۲۶ ساله فرانسه در نشست خبری امروز بار دیگر به اهمیت رونالدو در دوران ورزشی‌اش اشاره و ابراز امیدواری کرد که در رئال مادرید مانند او تاریخ‌ساز شود. هر دو بازیکن در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ از لحاظ گلزنی عملکرد خوبی نداشته‌اند. در حالی که امباپه تنها یک ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرده است، رونالدو پنالتی خودش را مقابل اسلوونی از دست داد. با این حال، با رسیدن مراحل پایانی یک تورنمنت، تمامی اتفاقات می‌توانند فراموش شوند.

فرانسه تنها در یکی از ۱۴ بازی اخیر خود مقابل پرتغال شکست خورده است (۱۱ برد و ۲ مساوی)، هرچند این باخت در فینال یورو ۲۰۱۶ رقم خورد.

تیم ملی پرتغال در دو دیدار اخیر خود مقابل فرانسه در رقابت‌های یورو شکست‌ناپذیر بوده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *