صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری استان اصفهان: دستگاه قضایی در تحقق عدالت وظیفه سنگین و خطیری بر عهده دارد

۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲:۰۴
کد خبر: ۴۷۹۴۰۳۶
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان اصفهان در آیین معارفه رئیس جدید حوزه قضایی تیران و کرون گفت: برقراری عدالت درتمام سطوح و عرصه‌های جامعه یکی از گرانبهاترین میراث پیامبر اسلام (ص) بود و دستگاه قضایی در جمهوری اسلامی در تحقق عدالت قضایی، وظیفه سنگین و خطیری بر عهده دارد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین اسدالله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در آیین معارفه رئیس جدید حوزه قضایی تیران و کرون ضمن تبریک فرا رسیدن ایام هفته وحدت و میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) بر پاسداری از میراث گرانبهای پیامبر عظیم‌الشأن اسلام تاکید کرد.

وی یکی از ارزشمند‌ترین میراث پیامبر (ص) را برقراری عدالت در جامعه عنوان و اظهار کرد: برقراری عدالت درتمام سطوح و عرصه‌های جامعه یکی از گرانبهاترین میراث پیامبر اسلام (ص) بود و دستگاه قضایی در جمهوری اسلامی در تحقق عدالت قضایی، وظیفه سنگین و خطیری بر عهده دارد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه، دادگستری تیران را به لحاظ فضای فیزیکی و برخورداری از نیروی اداری و قضایی بدون مشکل ارزیابی و تصریح کرد: در دادگستری تیران به لحاظ فضای فیزیکی مشکل خاصی وجود نداشته، اما از میزان مطلوب فاصله دارد و توسعه فضای فیزیکی و اداری دادگستری در این حوزه قضایی مستلزم مشارکت خیرین و نهاد‌های مختلف شهرستان و برنامه‌ریزی در دستگاه قضایی است.

وی همچنین میزان برخورداری از نیروی قضایی و اداری در دادگستری تیران را به ترتیب ۵۷ و ۶۵ درصد اعلام کرد و گفت این حوزه قضایی به لحاظ برخورداری از نیروی قضایی و اداری، جزء حوزه‌های برخوردار استان به‌شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری همچنین از آماده بودن مقدمات و شرایط به منظور استقرار شعب دادگاه صلح در تیران خبر داد و ابراز امیدواری کرد: در ماه آینده شعب دادگاه صلح در این شهرستان شروع به کار می‌کند و با ارجاع حدود ۳۰ درصد از پرونده‌های کیفری و حقوقی به این شعب، هم میزان صلح و سازش و هم سرعت رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری افزایش خواهد یافت.

گفتنی است در پایان این مراسم محمد رضایی با حکمی از سوی رئیس قوه قضاییه به عنوان رئیس جدید حوزه قضایی تیران و کرون معرفی و از زحمات رضا عباسی رئیس پیشین این حوزه قضایی تقدیر به‌عمل آمد.

همچنین حسین محمدی به عنوان دادستان جدید این حوزه قضایی معارفه و از تلاش‌های محمد رضایی دادستان پیشین تیران، تقدیر شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *