صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گزارش|

آمار بیش‌ترین پیروزی در لیگ قهرمانان اروپا متعلق به چه بازیکنانی است؟

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰:۱۵
کد خبر: ۴۷۹۳۷۳۹
دسته بندی‌: ورزشی ، اخبار خارجی
فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا در سال ۱۹۹۲ شکل گرفت و از ۱۰ بازیکن برتر در تعداد بردها، ۶ نفر از آن‌ها برای رئال مادرید بازی کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - از زمان شکل‌گیری مجدد لیگ قهرمانان اروپا در سال ۱۹۹۲ کدام بازیکنان آمار بیش‌ترین برد در این تورنمنت هیجان‌انگیز را داشته‌اند؟ براساس گزارشی از Transfermarkt، فهرستی از اسطوره‌های گذشته و مدرن امروزی در فهرست بازیکنان رکورددار بیشترین برد در لیگ قهرمانان از فصل ۱۹۹۲/۹۳ قرار گرفته و تعداد پیروزی‌های آن‌ها محاسبه شده است و جای تعجب نیست که بازیکنان رئال مادرید در این لیست، حضور چشم‌گیرتری داشته باشند.

بازیکنانی که بیشترین برد در لیگ قهرمانان را دارند

"آقای لیگ قهرمانان" هم‌چنان در این لیست پیشرو است. کریستیانو رونالدو پنج بار (چهار با رئال مادرید و یک بار با منچستریونایتد) عنوان قهرمانی در چمپیونزلیگ را به دست آورده و با ۱۴۰ گل بهترین گلزن این رقابت‌ها است. او همچنین با ۱۱۶ برد در ۱۸۳ بازی لیگ قهرمانان در صدر فهرست پیروزی‌ها قرار دارد. در رده دوم توماس مولر از بایرن مونیخ قرار دارد که در ۱۵۱ بازی ۱۰۵ برد کسب کرده است. این مهاجم آلمانی به همراه غول باواریایی در سال ۲۰۲۰ آخرین قهرمانی‌اش در این تورنمنت را به دست آورد. ایکر کاسیاس دروازه‌بان افسانه‌ای رئال مادرید نیز با ۱۰۰ پیروزی از ۱۷۷ بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا در جایگاه سوم قرار گرفته است.

تونی کروس در رده چهارم قرار دارد و بازیکنی است که اخیرا کفش‌هایش را آویزان و از فوتبال خداحافظی کرده است. این بازیکن آلمانی در ۹۸ بازی از ۱۵۱ بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا با بایرن و رئال مادرید پیروز شد. نفر پنجم به بازیکن دیگری باز بایرن می‌رسد، مانوئل نویر دروازه‌بان نامدار آلمانی که در ۹۵ بازی از ۱۴۰ بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا پیروز شده است. رتبه ششم متعلق به جادوگر فوتبال است، لیونل مسی آرژانتینی در ۹۵ بازی از ۱۶۳ بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا به همراه بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن به پیروزی رسیده است.

در رده هفتم، کریم بنزما، مهاجم سابق رئال مادرید قرار دارد که در لیگ قهرمانان اروپا ۹۴ برد در ۱۵۲ بازی کسب کرده است. او پنج بار با لوس‌بلانکوس به قهرمانی در چمپیونزلیگ رسید. رتبه هشتم به اسطوره بارسلونا، ژاوی می‌رسد. این هافبک در ۹۱ بازی از ۱۵۱ بازی خود برنده شده که همه آن‌ها با بارسا بوده است. رتبه نهم یک اسپانیایی دیگر و ابر مدافع رئال مادرید سرخیو راموس است. این مدافع سابق رئال مادرید با ۸۳ پیروزی در ۱۴۲ بازی، جایگاه نهم را به خود اختصاص داده است. دیوید آلابا، مدافع اتریشی مادرید که ۸۲ بازی از ۱۱۷ بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا را پیروز شده، نفر ۱۰ این لیست است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *