صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

روز آخر بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی/ کابینه پزشکیان در انتظار رای اعتماد نمایندگان ملت

۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹:۴۹
کد خبر: ۴۷۸۹۴۱۹
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
پنجمین روز بررسی کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان در صحن مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است.

خبرگزاری میزان - پس از معرفی اعضای کابینه توسط مسعود پزشکیان وزرای پیشنهادی دولت با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به تشریح برنامه‌های خود و پاسخ به سوالات نمایندگان ملت پرداختند و از صبح روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ کار بررسی صلاحیت این افراد پیشنهادی برای تصدی وزارتخانه‌های مختلف دولت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شده است و امروز با رای‌گیری از نمایندگان ملت به انتها می‌رسد.

در روزهای گذشته صلاحیت وزرای پیشنهادی ارتباطات، اطلاعات، اقتصاد، امورخارجه، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهادکشاورزی، دادگستری، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، راه و شهرسازی، صمت، علوم، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نفت توسط نماشندگان مجلس بررسی شده است.

در ادامه بخشی از آنچه در روز روز آخر بررسی صلاحیت‌ها در صحن علنی مجلس شورای اسلامی توسط موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی مطرح شده است را مرور خواهیم کرد.

مخالف وزیر پیشنهادی نیرو: باید یک متخصص منابع آبی به‌عنوان وزیر نیرو معرفی می‌شد

صبح امروز چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ محسن بیگلری در مخالفت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی نیرو گفت: علی آبادی در حوزه خود یعنی صنعت، معدن و تجارت بسیار کارشناس بوده و باید به این وزارتخانه معرفی می‌شد، هم به جهت سوابق کاری و هم به جهت سوابق تحصیلی، باید کسی به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو معرفی می‌شد که در زمینه مدیریت منابع آبی متخصص باشد.

موافق وزیر پیشنهادی نیرو: علی‌آبادی باید برای حل و فصل مشکلات ایجاد شده با همسایگان در حقآبه هیرمند و ارس قول بدهد

در ادامه رحمت الله نوروزی در موافقت با برنامه‌های عباس علی آبادی گفت: انتخاب وزیری توانمند برای وزارتخانه نیرو با توجه به بحران شدید آب و برق در تمامی کشور و حتی با همسایگان بسیار ضروری است چرا که ما در این حوزه علاوه بر داخل کشور با همسایگان نیز دچار تنش و چالش شده ایم. اصلاح سیاست الگوی کشت و افزایش بهره وری، ضعف دولت‌ها در دیپلماسی آب و عدم حل و فصل مشکل ایجاد شده با همسایگان در حقآبه هیرمند و ارس از جمله مسائلی است که وزیر پیشنهادی باید برای حل و فصل آن قول دهد.

موافق وزیر پیشنهادی نیرو: علی‌آبادی توانایی لازم را برای حل مشکلات وزارت نیرو دارد

غلامرضا شریعتی اندراتی نیز به عنوان موافق برنامه وزیر پیشنهادی نیرو گفت: علی آبادی تحصیلات مرتبط با وزارت نیرو را از بهترین دانشگاه‌های کشور که دانشگاه تهران بوده، اخذ نموده است و از لحاظ تخصصی برای حل مسایل این وزارتخانه این اطمینان را می‌دهد. فارغ از برخورداری از دانش و تخصص لازم ایشان دارای تجربه قوی در زمینه ساخت پروژه‌های نیروگاهی را دارد و توانایی لازم را برای حل مشکلات این وزارتخانه دارد. تجربه ایشان در زمینه فنی و مهندسی و ساخت نیروگاه‌ها و همچنین احداث سدها و طرح‌های انتقال آب و برق کشور از دیگر امتیازات وی بوده است.

این خبر در حال تکمیل است...

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *