صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آنچه در سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی مطرح شد/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷:۲۵
کد خبر: ۴۷۸۸۹۶۸
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
سومین روز بررسی کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان در صحن مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است.

خبرگزاری میزان - پس از معرفی اعضای کابینه توسط مسعود پزشکیان وزرای پیشنهادی دولت با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به تشریح برنامه‌های خود و پاسخ به سوالات نمایندگان ملت پرداختند و از صبح روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ کار بررسی صلاحیت این افراد پیشنهادی برای تصدی وزارتخانه‌های مختلف دولت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شده است و تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

در ادامه آخرین اخبار از آنچه در روز سوم بررسی صلاحیت‌ها در صحن علنی مجلس شورای اسلامی توسط موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی مطرح می‌شود را مرور خواهیم کرد.

تایید صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی توسط کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در گزارشی اعلام کرد که با توجه به ارزیابی‌­های به عمل آمده و نظر به اینکه وزیر پیشنهادی محترم در طی جلسات، توضیحات مناسب و منسجمی از برنامه­ها و اولویت­‌های کاری خود ارائه کردند و همچنین با توجه به تجربیات قبلی ایشان در زمینه‌های متعدد اجرایی و قانونگذاری همچون مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، جانشینی قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی، سه دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت در هیات رئیسه مجلس، معاون اجرایی مجلس و  برخورداری از تجارب اجرایی از سطح روستا تا سطح ملی، در نهایت اعضای کمیسیون به اتفاق آرا صلاحیت ایشان را برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی تایید کردند.

مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی: چگونه قرار است مشکلات کشاورزان حل شود؟

حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان ذاکر در مخالفت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی خطاب به وی گفت: امروز کشاورزان تلاش می کنند اما در پایان سودی مناسب به دست نمی آورند. این مسائل موضوعاتی هستند که باید شنیده شوند. کاهش مصرف آب چگونه ممکن است، چگونه مشکل چاه کشاورزان را حل می کنید؟ حفاظت از اراضی کشاورزی با تجمیع اراضی خرد و بسیار خرد ممکن است؟ ۴۰ میلیون هکتار و چند میلیون هکتار کاشت داریم، شما می‌خواهید چگونه در این شرایط به داد کشاورزان برسید؟ چه برنامه‌ای برای بهبود وضعیت آن‌ها خواهید داشت؟ آیا با تخریب دیوار‌ها قرار است این مشکلات را حل کنید؟

مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی: برای اصلاح رویه‌ها و از بین بردن فساد برنامه‌‌ای رائه نشده است

احمد بخشایش اردستانی نیز در مخالفت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: تمامی مسائل کشاورزی از جمله اصلاح ساختار و روستایی‌محور بودن در این برنامه وزیر پیشنهادی آمده به گونه‌ای که به اعتبار ضرب‌المثل سنگ بزرگ علامت نزدن است در این برنامه مشاهده می‌شود، گویی وزیر در زنگ انشاء از همه چیز سخن گفته اما هیچ کاری را نمی‌خواهد به سرانجام برساند. وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی حداقل یک شاخص به ما بدهد تا طی 4 سال آینده بتوانیم بر اساس آن ایشان را مورد سنجش قرار دهیم در غیر این صورت سنگ بزرگ علامت نزدن است. در برنامه‌های ایشان تأکید شده که رویه‌ها را اصلاح و فساد را از بین می‌برد اما برنامه‌ریزی ندارد، چگونه این آمال و آرزو را محقق می‌کند و در چه بازه زمانی آن را انجام می‌دهد.

این خبر در حال تکمیل است...



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *