صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پیشتازی ترامپ در میان نامزد‌های جمهوری‌خواه؛ مقبولیت بایدن به پایین‌ترین سطح رسید

۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸:۵۰
کد خبر: ۴۷۵۴۷۲۲
دونالد ترامپ در آستانه برگزاری انتخابات‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان توانسته فاصله خود را با رقبایش حفظ کند.

خبرگزاری میزان - حساسیت رقابت ریاست‌جمهوری آمریکا طی هفته‌های اخیر، به‌ویژه با ورود به سال ۲۰۲۴ بیشتر شده و نظرسنجی‌ها و خبر‌های مرتبط با انتخابات هرروزه توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند.

براساس یک نظرسنجی جدید، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در معیار‌های کلیدی مقبولیت از رقبای جمهوری‌خواه خود جلوتر بوده و این در حالی است که مقبولیت جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

یافته‌های نظرسنجی ABC News/Ipsos در حالی منتشر شده نشست‌های حزبی ایالت آیووا امروز برگزار خواهد شد.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با برتری بزرگی در برابر دیگر نامزد‌های جمهوری‌خواه، یعنی ران دیسانتیس، نیکی هیلی، ویوک راماسوامی و آسا هاچینسون پیشتاز است.

هرکس در آیووا پیروز شود امتیاز و موضع قوی‌تری در رقابت‌های پیش‌رو خواهد داشت. دونالد ترامپ تا به اینجا شانس بیشتری در محکم‌تر کردن جای پای خود به‌عنوان پیشتاز رقابت‌ها دارد و رقبای او بیشتر تلاش می‌کنند که خود را به‌عنوان جایگزین اصلی او معرفی کنند.

دست‌کم ۶۸ درصد از جمهوری‌خواهان و مستقل‌های متمایل به حزب جمهوری‌خواه می‌گویند ترامپ نامزدی است که بیشترین شانس برای انتخاب شدن در ماه نوامبر را دارد. در این گزارش آمده که این میزان برای هیلی ۱۲ درصد، برای دیسانتیس ۱۱ درصد و برای دیگر نامزد‌ها تک رقمی است. 

ترامپ همچنین در مقایسه با نامزد‌های دیگر در رتبه‌بندی «قوی‌ترین مدیر» و «بهترین فرد واجد شرایط» برای ریاست‌جمهوری، دارای برتری است.

نیکی هیلی ۵۱ ساله نتیجه نظرسنجی‌ اخیر را کم اهمیت عنوان کرده و گفت: نظرسنجی اصلی روز انتخابات مقدماتی است. ما می‌خواهیم در آیووا قدرتمند ظاهر شویم.

رقابت‌ها ایالت به ایالت پیش خواهد رفت تا در نهایت برنده آنها به‌عنوان نامزد رسمی حزب، جو بایدن را به چالش بکشد.

جو بایدن

به‌طور کلی، بیش از ۷۰ درصد بزرگسالان جمهوری‌خواه از ترامپ به‌عنوان نامزد راضی هستند. در مقایسه، ۵۷ درصد از دموکرات‌ها همین احساس را نسبت به جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا دارند که نامزد حزب دموکرات است.

براساس این نظرسنجی، میزان مقبولیت بایدن در مقایسه با هر رئیس‌جمهور آمریکا در ۱۵ سال گذشته به پایین‌ترین حد رسیده است.

در این گزارش آمده که مقبولیت بایدن با ۳۳ درصد، بدتر از میزان ثبت شده برای ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور (۳۶ درصد) و پایین‌ترین میزان از زمان ریاست‌جمهوری جورج بوش در سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ است. 

۵۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که عملکرد بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور را تایید نمی‌کنند.

حدود ۳۱ درصد از زنان عملکرد بایدن را در مقام ریاست‌جمهوری تایید می‌کنند که پایین‌ترین سطح در سال‌های اخیر به‌حساب می‌آید. این نرخ در سال ۲۰۲۰ برای بایدن ۵۷ درصد بود.

در میان مردان، تنها ۳۴ درصد افراد عملکرد بایدن را تایید می‌کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *