جان کری برای حمایت از بایدن استعفا می‌کند؛ پیشتازی ترامپ در آیووا

12:57 - 24 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۵۰۵
جان کری برای حمایت از بایدن استعفا می‌کند؛ پیشتازی ترامپ در آیووا
منابع آگاه می‌گویند که جان کری برای حمایت از کارزار انتخاباتی جو بایدن از سمت خود در دولت استعفا خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - منابع آگاه، می‎گویند که جان کری، نماینده ویژه آمریکا در امور آب‌وهوایی در هفته‌های آینده از دولت بایدن کناره‌گیری خواهد کرد.

کری، سناتور و وزیر خارجه پیشین آمریکا، اندکی پس از آغاز ریاست‌جمهوری جو بایدن انتخاب شد تا نمایندگی این کشور در امور آب‌وهوایی را برعهده بگیرد. 

گفته می‌شود که این اقدام جان کری در جهت حمایت از کارزار انتخاباتی جو بایدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا خواهد بود.

به گفته منابع مطلع، کری ۸۰ ساله فکر می‌کند که انتخاب مجدد بایدن بزرگترین تفاوتی است که می‌توان در سال ۲۰۲۴ برای پیشرفت در زمینه آب‌وهوایی در داخل و خارج از آمریکا ایجاد کرد.

وی قصد دارد در چارچوب مبارزات انتخاباتی بایدن به پیشبرد اهداف آب‌وهوایی آمریکا کمک کند. 

کری در حال همکاری با جف زینتز، رئیس کارکنان کاخ سفید برای خروج از دولت در ماه‌های آینده (قبل از بهار) است. کری روز چهارشنبه با بایدن در کاخ سفید دیدار کرده بود.

جان کری یکی از پیش‌نویسان اصلی توافقنامه آب‌وهوای پاریس در سال ۲۰۱۵ بود و با تجربه قابل توجهی در خارج از آمریکا به‌عنوان وزیر خارجه در دوران دولت اوباما و نزدیک به سه دهه به‌عنوان عضو کمیته روابط خارجی سنا، وارد این نقش شد. 

هشدار سندرز به بایدن

برنی سندرز، سیاستمدار آمریکایی، در آغاز سال انتخابات ریاست‌جمهوری هشداری جدی به جو بایدن داده است.

وی می‎گوید: در رسیدگی به نگرانی‌های میلیون‌ها رای‌دهنده مناسب‌تر عمل کنید یا خطر بازگرداندن کاخ سفید به‌دست عوام‌فریب ضد دموکراسی (دونالد ترامپ) را افزایش دهید. 

سندرز در مصاحبه‌ای از رئیس‌جمهور دموکرات خواست تا فوریت بیشتری را برای انتخاب مجدد خود در نظر بگیرد.

به گفته وی، اگر رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در تشخیص بحران‌های متعددی که خانواده‌های طبقه متوسط با آن روبرو هستند مناسب عمل نکند، رقیب جمهوری‌خواه او پیروز انتخابات خواهد شد.

پیشتازی ترامپ در تازه‌ترین نظرسنجی‌ها

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا حدود ۲ درصد از جو بایدن پیشی گرفته است.

براساس نتایج، ترامپ در حال حاضر ۵۰.۸ و بایدن ۴۹.۲ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

نتایج نظرسنجی‌ها درباره نامزد پیروز انتخابات مقدماتی آیووا

براساس نظرسنجی مشترک انجام شده از سوی Des Moines Register/NBC News/Mediacom پیش از برگزاری مجمع انتخاباتی روز دوشنبه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مقایسه با رقبای جمهوری‌خواه خود در آیووا دارای برتری است.

به‌طور کلی، ۴۸ درصد از شرکت‌کنندگان احتمالی می‌گویند ترامپ گزینه اول آن‌ها خواهد بود؛ ۲۰ درصد گفته‌اند که از نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی و ۱۶ درصد هم گفته‌اند که از ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا حمایت خواهند کرد.

گفته می‌شود دیگر نامزد‌ها از حمایت کمتر از ۱۰ درصد در این ایالت برخوردار هستند. 

دونالد ترامپ براساس نتایج یک نظرسنجی در ماه دسامبر، حمایت ۵۱ درصد از رای‌دهندگان را کسب کرده بود؛ بنابراین حمایت از ترامپ در مقایسه با ماه دسامبر کاهش یافته است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *