ترامپ به اتهام افترا در دادگاه نیویورک حاضر شد؛ نظر آمریکایی‌ها درباره پیروز انتخابات ۲۰۲۴

10:57 - 27 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۰۵۸
ترامپ به اتهام افترا در دادگاه نیویورک حاضر شد؛ نظر آمریکایی‌ها درباره پیروز انتخابات ۲۰۲۴
رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای حضور در جلسه اتهام افترا به یک نویسنده در دادگاه نیویورک حاضر شد.

خبرگزاری میزان - دونالد ترامپ به دادگاه نیویورک رفت تا برای دومین بار از خود در برابر اتهامات افترا به ای‌جین کارول، یک نویسنده آمریکایی پس از متهم کردن رئیس‌جمهور سابق به تجاوز، دفاع کند. 

ترامپ در این جلسه دو میز عقب‌تر کارول نشست. کارول ترامپ را متهم می‌کند که در سال ۲۰۱۹ با انکار تعرض به او در رختکن فروشگاه بزرگ برگدورف گودمن در منهتن، او را بدنام کرده است. 

کارول ۸۰ ساله به‌دنبال دریافت غرامت حداقل ۱۰ میلیون دلاری از ترامپ است. 

لوئیس کاپلان، قاضی منطقه‌ای آمریکا که بر این پرونده نظارت می‌کند، به اعضای هیئت منصفه گفت که آن‌ها فقط باید در نظر بگیرند که ترامپ چقدر باید به‌عنوان غرامت به کارول بپردازد؛ نه اینکه آیا تعرضی انجام شده یا اینکه ترامپ در مورد آن دروغ گفته است.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود دادگاه رسیدگی به این پرونده سه تا پنج روز ادامه داشته باشد.

ترامپ خود را قربانی آزار و اذیت سیاسی دانسته و گفته کاپلان باید این پرونده را رد کند. او در شبکه‌های اجتماعی گفت: کاپلان باید تمام این حملات مداخله‌گر انتخاباتی فاسد و فریبکار به کارگردانی جو بایدن را فورا متوقف کند. او باید این کار را برای آمریکا انجام دهد.

ترامپ تاکنون در چهار پرونده جنایی که ممکن است او را قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر به زندان روانه کند، اظهار بی‌گناهی کرده است. او در ۲ مورد از این پرونده‌ها به تلاش برای تغییر نتایج انخابات متهم است.

او همچنین دست‌کم در ۲ پرونده مدنی دیگر متهم است. اما ترامپ قبلا در یک پرونده افترا علیه کارول شکست خورده بود.

در ماه می‌سال گذشته، هیئت منصفه ترامپ را به پرداخت پنج میلیون دلار به کارول، به دلیل آزار جنسی و بدنام کردن این ستون‌نویس سابق مجله ال، محکوم کرد. ترامپ مدعی است که این زن را نمی‌شناخت و کارول این ادعا را برای فروش کتاب خاطراتش مطرح کرده است. رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین خواستار تجدیدنظر در حکم غرامت پنج میلیون دلاری است.

در هفته‌های اخیر، ترامپ حملات خود به کارول را تشدید کرده است؛ او در یکی از اظهاراتش گفته بود که کارول حتی از زمان این تعرض «ادعایی» اطلاعی ندارد.

نظرسنجی جدید: بیشتر افراد فکر ‌می‌کنند ترامپ در انتخابات پیروز می‌شود

نتایج یک نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که بیشتر آمریکایی‌ها فکر می‌کنند در صورتی که ترامپ و بایدن در انتخابات با یکدیگر رقابت کنند، ترامپ پیروز خواهد شد.

براساس نتایج، ۴۴ درصد این افراد گفتند که فکر می‌کنند دونالد ترامپ و ۳۵ درصد هم گفتند که جو بایدن پیروز انتخابات خواهد بود.

واکنش نخست‌وزیر کانادا به پیروزی ترامپ در آیووا

جاستین ترودو، نخست‌وزیر گفت که رای‌دهندگان در آمریکا احتمالا در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر با انتخابی بین خوش‌بینی به آینده یا نوستالژی نسبت به گذشته‌ای که هرگز وجود نداشته، روبرو خواهند بود.

ترودو گفت: در حالی که دومین دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ آسان نخواهد بود، اما دولت فدرال (کانادا) برای این امکان آماده است. 

ترودو پیش‌تر گفته بود که مسائل زیادی وجود دارد که او در مورد آن‌ها با ترامپ مخالف است. اما او گفت که توانسته است در دوران ترامپ از منافع کانادا با موفقیت دفاع کند، از جمله در جریان مذاکرات توافق آمریکا-مکزیک-کانادا و اختلاف در موضوع صادرات آلومینیوم کانادا به آمریکا.

پوتین: در انتخابات‌های قبلی آمریکا تقلب شده بود

رئیس‌جمهور روسیه گفت که در انتخابات‌های گذشته آمریکا به دلیل رای‌دهی‌های پستی تقلب انجام شده بود.

ولادیمیر پوتین گفت: در آمریکا نتایج انتخابات‌های قبلی از طریق رای‌دهی پستی تحریف شد. آن‌ها برگه‌های رای را در ازای ۱۰ دلار خریدند، آن‌ها را پر کردند و بدون هیچ نظارتی از جانب ناظران این برگه‌ها را داخل صندوق‌های پستی انداختند.

در اظهاراتی که از رئیس‌جمهور روسیه در رسانه‌های بین‌المللی منتشر شده به شکل دقیق به اینکه منظور وی کدام انتخابات آمریکا است اشاره‌ای نشده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *