صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پیش‌بینی آمریکایی‌ها از بروز خشونت در ارتباط با انتخابات ۲۰۲۴

۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸:۲۴
کد خبر: ۴۷۵۳۵۲۷
درصد بالایی از آمریکایی‌ها پیش‌بینی می‌کنند که خشونت‌های در ارتباط با انتخابات ریاست‌جمهوری آینده در این کشور به وقوع خواهد پیوست.

خبرگزاری میزان - نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از بزرگسالان آمریکا معتقدند خشونت در آمریکا در ارتباط با انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ رخ خواهد داد.

با گذشت سه سال از ناآرامی‌های ششم ژانویه در ساختمان کنگره آمریکا و تنها چند ماه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، بیش از دو سوم آمریکایی‌ها احساس می‌کنند که کشورشان در خطر است.

براساس نتایج نظرسنجی CBS/YouGov که به تازگی منتشر شده، ۵۱ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که انتظار دارند طرف بازنده شکست خود را به‎طور مسالمت‌آمیز بپذیرد. با این حال، ۴۹ درصد انتظار خشونت را نسبت به این شکست دارند. 

۷۰ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند که صحنه سیاسی آمریکا در معرض تهدید است.

این در حالی است که براساس این نظرسنجی، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان، بایدن را پیروز قانونی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ نمی‌دانند.

بیش از یک‌سوم از پاسخ‌دهندگان اقدامات افرادی که در ششم ژانویه ۲۰۲۱ به زور وارد ساختمان کنگره آمریکا شدند را «دفاع از آزادی» توصیف کردند.

مدارک جدید علیه ترامپ درباره واقعه ششم ژانویه

منابع آگاه، می‌گویند که گروه تحقیقاتی جک اسمیت، بازپرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا جزئیاتی را که قبلا فاش نشده بود، درباره امتناع دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق این کشور از کمک به توقف ناآرامی‌های ششم ژانویه در سه سال قبل در ساختمان کنگره، کشف کرده است.

بسیاری از جزئیات انحصاری از بازجویی از دن اسکاوینو، معاون سابق رئیس دفتر ترامپ ناشی می‌شود که اولین بار سه دهه قبل در نوجوانی برای ترامپ شروع به کار کرد و اکنون مشاور ارشد کمپین انتخاب مجدد رئیس‌جمهور سابق آمریکاست.

جزئیات جدید همچنین از مصاحبه‌های گروه تحقیقاتی اسمیت با دیگر مشاوران و وکلای ارشد کاخ سفید به‌دست آمده که پیش‌تر از پاسخگویی به سوالات درباره اظهارات و رفتار ترامپ در ششم ژانویه ۲۰۲۱ خودداری کرده بودند.

این افراد گفته‌اند که ترامپ در زمان ناآرامی‌ها هیچ تمایلی به توقف آن از خود نشان نداد و صرفا به تماشای وضعیت از تلویزیون پرداخت.

تداخل کارزار انتخاباتی ترامپ با دادگاه‌های رسیدگی به اتهامات

در همین حال، گفته می‌شود که کارزار انتخاباتی ترامپ درست با داغ شدن تنور انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان، در مسیری است که با تقویم دادگاه‌های رسیدگی به اتهامات او تداخل دارد. 

ترامپ در حال رویارویی با واقعیت کوبنده مبارزه با چهار کیفرخواست جنایی و مبارزات حقوقی متعدد است و در عین حال تلاش می‌کند تا نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری را به‌دست آورد. 

دیوان عالی آمریکا روز جمعه موافقت کرد که جلسه استماعی را در هشتم فوریه (۱۹ بهمن) در ارتباط با پرونده رد صلاحیت او در کلرادو برگزار کند. این در حالی است که ترامپ قرار بود در همان روز با کمیته‌های حزب جمهوری‌خواه نوادا جلسه‌ای برگزار کند.

انتظار می‌رود ترامپ برای جلسه استماع درباره ادعای مصونیت ریاست‌جمهوری در پرونده مداخله فدرال در انتخابات ۲۰۲۰ در واشنگتن حضور یابد.

همچنین ترامپ در حال برنامه‌ریزی برای حضور در دادگاه کلاهبرداری مدنی در ۱۱ ژانویه در موضوع فعالیت‌های تجاری خانوادگی خود در نیویورک است.

پیش‌بینی درباره خروج بایدن از رقابت ریاست‌جمهوری

مایکل جمبالست، استراتژیست مدیریت دارایی موسسه جی‌پی مورگان، می‌گوید که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ممکن است در برگه‌های رای ماه نوامبر حضور نداشته باشد.

جمبالست، پیش‌بینی کرد که بایدن در فاصله زمانی «سه‌شنبه بزرگ» تا انتخابات نوامبر، به دلایل سلامتی از رقابت خارج شود. 

«سه‌شنبه بزرگ» برای پنجم مارس تعیین شده و طی آن روز ۱۶ ایالت و منطقه انتخابات مقدماتی و حزبی خود را برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *