صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری استان سمنان: خادمیاران رضوی در خصوص حصول سازش در پرونده‌های قصاص نفس توانایی دارند

۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹:۲۸
کد خبر: ۴۷۲۱۹۸۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به توانایی خادمیاران رضوی در خصوص حصول سازش در پرونده‌های قصاص نفس گفت: خادمیاران رضوی می‌توانند در موضوع اصلاح روابط بین افراد گام بردارند.

خبرگزاری میزان - محمد جعفر عبدالهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان در ایام دهه ولایت و امامت با مدیر و جمعی از خادمیاران حوزه حقوقی کانون خدمت رضوی مرکز استان سمنان در سالن شهدای هفتم تیر دیدار کرد.

وی با تبریک دهه ولایت و امامت و عید سعید غدیر گفت: عید غدیر مهم‌ترین عید مسلمانان است، روزی که پیامبر رحمت و مهربانی (ص) در جایگاه مُبَلغ پیام الهی، امیرالمومنین (ع) را بعنوان خلیفه خدا معرفی و اکمال دین را به مردم ابلاغ و نعمت را تمام و دین اسلام را پسندیده عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان، خادمیاری رضوی را کار مقدسی برشمرد و عنوان کرد: ابتکار ارزشمند آستان قدس رضوی به جامعه موجب شد باب خدمت به مردم برای علاقمندان در سطح کشور و حتی جهان اسلام در زمینه‌های مختلف نشر و گسترش یابد.

وی ادامه داد: افتخار خدمت به مردم از ناحیه آستان مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) مستلزم آن است که مقید به وقت نباشد، خستگی و کوتاهی نپذیرد و بلکه بهترین نوع خدمات ارائه شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: زیبنده جامعه اسلامی این میزان از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی نیست و کانون خادمیاران رضوی می‌تواند نسبت به کشف و درمان علل وقوع جرائم و جلوگیری از گسترش آن و اصلاح روابط فی مابین افراد جامعه فعالیت کند.

عبدالهی، در بخش دیگری از سخنان خویش بیان کرد: در گذشته روحیه سلم وصلح بیشتری در جامعه مشاهده و با وجود مقوله اخلاق مداری، حرمت افراد بیشتر حفظ می‌شد. نباید با گسترش دامنه وقوع جرائم، قبح اعمال مجرمانه کاهش یابد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به توانایی خادمیاران رضوی در خصوص حصول سازش در پرونده‌های قصاص نفس افزود: لازمه اصلاح روابط بین افراد، برخورداری از دانش کافی به منظور نیل به یک رضایت منطقی و معقول است و خادمیاران رضوی می‌توانند در موضوع اصلاح روابط بین افراد در پرتو علم و اطلاع کافی زمینه‌های سازش در جامعه را فراهم و با روش‌های حرفه‌ای و جذب و دعوت از خیرین نیک اندیش در موضوع اخذ رضایت از خانواده‌های اولیای دم در جرائم منتهی به قصاص نفس در زمینه‌های عفو و گذشت گام بردارند.

عبدالهی در خاتمه خاطرنشان کرد: کانون خادمیاران رضوی در استان سمنان به برکت نام مبارک حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) با برنامه ریزی مدون می‌تواند در ساماندهی و بهبود روابط اجتماعی جامعه و رفع بسیاری از حوائج مردم منشأء اثر باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *