۱۲ هزار متر مربع از ابنیه و زمین‌های زراعی و باغی غیر مجاز آرادان در استان سمنان قلع و قمع شد

11:05 - 11 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۱۱۱۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۲ هزار متر مربع از ابنیه و زمین‌های زراعی و باغی غیر مجاز آرادان در استان سمنان قلع و قمع شد
رئیس کل دادگستری استان سمنان از قلع و قمع ابنیه و زمین‌های زراعی و باغی روستای میرزا علی آقایی از توابع شهرستان آرادان به وضع سابق و رفع تصرف از مالکین غیرقانونی خبر داد.

خبرگزاری میزان- محمد جعفر عبدالهی از قلع و قمع ابنیه و زمین‌های زراعی و باغی روستای میرزا علی آقایی از توابع شهرستان آرادان به وضع سابق و رفع تصرف از مالکین غیرقانونی خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: دستگاه قضایی استان حفاظت و صیانت از محیط زیست، منابع طبیعی و انفال را به‌عنوان یکی از مأموریت‌های حقوق عامه در موضوع اراضی ملی، زراعی و منابع طبیعی پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس با شناسایی و نظارت بر اراضی و منابع طبیعی و اولویت بندی به‌عمل آمده و پس از انجام مراحل و تشریفات قانونی در نهایت رفع تصرف از اختیار مالکین غیر مجاز ۱۲ هزار متر مربع از اراضی زراعی و باغی روستای میرزا علی آقایی از توابع حوزه قضایی آرادان اجرا شد.

عبدالهی در ادامه افزود: در سال گذشته تثبیت و صدور اسناد رسمی قریب به ۵۴ درصد از اراضی زراعی و تثبیت ۹۹ درصد از اراضی ملی استان سمنان رقم خورده و به مسئولین سازمان ثبت اسناد و املاک استان تأکید شد با ایجاد مشوق‌های قانونی تثبیت و صدور اسناد اراضی زراعی روستا‌های سراسر استان را به صورت جدی نهایی کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان خاطرنشان کرد: شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی متشکل از نهاد‌های قضایی، اجرایی و انتظامی است که با وفاق و دغدغه مندی که در مدیران استانی در این خصوص وجود دارد، دستگاه قضایی استان سمنان برای اعاده بیت المال و احیای مصادیق حقوق عامه نیازمند همکاری و همراهی مسئولین مربوطه است.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *