ضرورت اقدام شورای حقوق بشر برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه

9:51 - 17 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۶۶۶۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ضرورت اقدام شورای حقوق بشر برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه
نهاد‌های بین‌المللی و از جمله شورای حقوق بشر باید به وظایف خود در متوقف کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه عمل کنند.

خبرگزاری میزان – رژیم صهیونیستی در طول ۶ ماه گذشته جنایت‌های بی‌شماری را در نوار غزه مرتکب شده و غیرنظامیان را به‌طور عمد هدف قرار داده است.

یکی از این جنایت‌ها، هدف قرار دادن افرادی است که در انتظار دریافت کمک‌های بشردوستانه هستند و همچنین مراکز توزیع کمک، کاروان‌های کمک‌رسانی و ده‌ها کارمند نهاد‌های بشردوستانه است.

محمد شحاده، مسئول ارتباطات ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه در شورای حقوق بشر سازمان ملل در جریان نشست ۵۵ شورای حقوق بشر سازمان ملل به این موضوع اشاره کرد.

شحاده تصریح کرد که حملات رژیم صهیونیستی به کارکنان بشردوستانه و ساکنان گرسنه در انتظار کامیون‌های کمک، بخشی از «استراتژی عمدی آن برای تداوم و تسلیح‌سازی قحطی در غزه» است.

در طول چند ماه گذشته، نهاد‌های حقوق بشری کشتار بیش از ۵۶۳ فلسطینی را از سوی ارتش رژیم صهیونیستی که در انتظار کمک‌های بشردوستانه بودند یا برای تأمین و توزیع عادلانه این کمک‌ها تلاش می‌کردند، مستند کرده‌اند.

شحاده می‌گوید: این امر با حمله نظام‌مند رژیم صهیونیستی به زیرساخت‌های حیاتی از جمله آسیاب‌ها، نانوایی‌ها و مخازن آب تشدید می‌شود که ۲.۳ میلیون ساکن غزه را از منابع حیاتی محروم کرده است.

به‌تازگی، نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی خودروی حامل کارکنان موسسه خیریه آشپزخانه جهانی را در دیرالبلح در مرکز نوار غزه هدف قرار دادند که در نتیجه آن چندین نفر از جمله ۷ نفر از اتباع استرالیا، لهستان، انگلیس و یک شهروند آمریکایی-کانادایی کشته شدند.

این مرکز گفت: با وجود هماهنگی‌های انجام شده با ارتش رژیم صهیونیستی، کاروان هنگام خروج از انبار دیرالبلح، جایی که تیم امدادرسان بیش از ۱۰۰ تن کمک‌های غذایی بشردوستانه به غزه را در مسیر دریایی تخلیه کرده بود، هدف اصابت قرار گرفت.

ناظران حقوق بشری از شورای حقوق بشر و کشور‌های عضو آن خواستند که سریع و قاطعانه عمل کنند؛ رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی جنایات خود علیه بشریت در غزه باشد. برای توقف این جنایات و اطمینان از دسترسی بلامانع به کمک‌های بشردوستانه به فشار بین‌المللی فوری نیاز است.

ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه خواستار ایجاد یک تحقیق مستقل برای کشاندن عاملان به پای میز عدالت و جلوگیری از تشدید بیشتر بحران انسانی و اطلاع از سرنوشت میلیون‌ها زندگی بی‌گناه در بند است.

شحاده گفت: ما نمی‌توانیم چشم خود را بر رنج آن‌ها ببندیم؛ انفعال یک گزینه نیست و جامعه بین‌المللی باید در دفاع از انسانیت اساسی بایستد و به دنبال عدالت برای مردم غزه باشد.

طی دو ماه گذشته، ارتش رژیم صهیونیستی صد‌ها فلسطینی را که در انتظار دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند یا برای تأمین و توزیع عادلانه این کمک‌ها تلاش می‌کردند، به شهادت رسانده است.

رژیم صهیونیستی مراکز توزیع کمک، کاروان‌های کمک‌رسانی و ده‌ها نفر از کارکنان بشردوستانه را هدف قرار داده است و این با حمله به زیرساخت‌های حیاتی تشدید می‌شود.

این اقدامات نه‎تنها جنایات جنگی را تشکیل می‌دهند، بلکه بخشی از آن چیزی است که دیوان بین‎المللی دادگستری آن را یک نسل‌کشی علیه غزه می‌داند.

فعالان حقوق بشری از شورای حقوق بشر خواسته‌اند که فوری و قاطع عمل کند؛ رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی جنایات خود علیه بشریت در غزه باشد.

برای توقف این جنایات و اطمینان از دسترسی بلامانع به کمک‌های بشردوستانه به فشار بین‌المللی فوری نیاز است.

علاوه بر این، ایجاد یک تحقیق مستقل برای کشاندن عاملان به عدالت و جلوگیری از تشدید بیشتر بحران انسانی ضروری است.

استفاده از گرسنگی به عنوان یک سلاح از همان روز اول جنگ غزه یک تصمیم رسمی سیاسی بود که از سوی مقامات صهیونیست و از جمله وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام و در مراحل یکپارچه اجرا شد.

سیاست‌های رژیم صهیونیستی و مجازات‌های دسته‌جمعی که برای نوار غزه اعمال می‌کند، به‌طور مستقیم و صریح با هدف گرسنگی دادن به کل جمعیت فلسطینی این باریکه است.

سیاست قحطی عمدی رژیم صهیونیستی نه‎تنها تلاشی برای پاکسازی قومی، محاصره و سلاح ظاهری جنگ است، بلکه قصد دارد غیرنظامیان فلسطینی را در معرض خطر مرگ واقعی قرار دهد؛ این اقدامات جزء حیاتی نسل‌کشی است که این رژیم علیه مردم نوار غزه مرتکب شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *