روایت‌گری اتفاق‌های دوران حبس اسدالله اسدی حقوق بشر غربی را رسوا می‌کند

12:21 - 29 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۸۸۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
روایت‌گری اتفاق‌های دوران حبس اسدالله اسدی حقوق بشر غربی را رسوا می‌کند
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری در نشست شورای هماهنگی ستاد حقوق بشر با اشاره به نقض‌های متعدد حقوق بشر در پرونده اسدالله اسدی از سوی کشورهای اروپایی، از رسانه‌ها خواست روایت‌گر نگاه حقوق بشری ایران برای افکار عمومی باشند.

خبرگزاری میزان - عسکر جلالیان، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری در نشست شورای هماهنگی ستاد حقوق بشر که ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد، اظهار کرد: روایت‌گری اتفاق‌های دوران حبس اسدالله اسدی دیپلمات کشورمان در زندان‌های آلمان و بلژیک، حقوق بشر غربی را رسوا می‌کند.

جلالیان در این نشست که با حضور اسدالله اسدی، دیپلمات آزاد شده ایران از زندان‌های بلژیک همراه بود، تصریح کرد: ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری تلاش وافری برای انعقاد موافقت‌نامه انتقال محکومان میان ایران و بلژیک انجام دادند که ماحصل آن انتقال اسدالله اسدی به ایران بود.

معاون وزیر دادگستری با اعلام اینکه بیش از هشت هزار زندانی خارجی در زندان‌های ایران دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند، گفت: برخی کشور‌ها به شرایط مساعد و مناسب زندان‌های کشورمان اذعان کرده و از عدم علاقه محکومان اتباع برای ترک ایران سخن می‌گویند.

بیشتر بخوانید

بازداشت و محاکمه حمید نوری و اسدالله اسدی نقض قوانین بین‌المللی است

بررسی ابعاد آزادی اسدالله اسدی از بلژیک

جلالیان با اشاره به اینکه این از مظلومیت نظام جمهوری اسلامی ایران است که تمام قواعد و اصول حقوق بشری را حتی درباره زندانیان رعایت می‌کند، اما در مجامع بین‌المللی به دلایل واهی با عنوان عدم رعایت حقوق بشر محکوم می‌شود، گفت: ناظران بین‌المللی باید پاسخ دهند که چرا یک زندانی در اروپا، در ۵ سال دوران محکومیت خود حتی برای یک بار اجازه دیدار با خانواده خود را نداشته است؛ رسانه‌ها باید این نگاه حقوق بشری را برای افکار عمومی روایت‌گری کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اسدالله اسدی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *