اجلاس بین‌المللی بررسی ابعاد حقوقی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه؛ اقدام‌های رژیم صهیونیستی مصداق مجازات دسته‌جمعی است

12:19 - 29 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۸۶۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اجلاس بین‌المللی بررسی ابعاد حقوقی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه؛ اقدام‌های رژیم صهیونیستی مصداق مجازات دسته‌جمعی است
نخستین نشست اجلاس بین‌المللی بررسی ابعاد حقوقی جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حامیان در غزه با سخنرانی کارشناسان داخلی و خارجی با محور موارد متعدد نقض حقوق بشر در باریکه غزه برگزار شد.

خبرگزاری میزان - آیین افتتاحیه اجلاس بین‌المللی بررسی ابعاد حقوقی جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حامیان در غزه با حضور حقوق‌دانان ایرانی و خارجی روز شنبه، ۲۹ اردیبهشت، در دانشگاه الزهرا برگزار شد؛ این اجلاس در قالب پنج نشست تا چهار روز در دانشگاه‌های الزهرا، عالی دفاع ملی، تهران، شهید بهشتی و آزاد اسلامی واحد تهران مرکز ادامه خواهد داشت.

در اجلاس بین‌المللی بررسی ابعاد حقوقی جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حامیان در غزه استادان، صاحب‌نظران و حقوق‌دانان از ایران و ١۶ کشور جهان از جمله روسیه، برزیل، اندونزی، الجزایر، آفریقای جنوبی و ونزوئلا و نمایندگان سازمان‌های فعال در دفاع از حقوق فلسطین حضور دارند.

نشست نخست با عنوان سنجش نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی در نوار غزه برگزار شد.

فاطمه ابراهیمی، عضو هیئت علمی گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه الزهرا در این نشست با اشاره به مواردی از نقض حقوق بشر فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: حمایت از جمعیت غیرنظامی در هر جنگی مهم است؛ براساس کنوانسیون ژنو، هیچ‌یک از طرف‌های مخاصمه نباید به اماکن بدون دفاع حمله کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه از ۷ اکتبر تاکنون ۷۰ درصد از شهدای غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: سازمان ملل اعلام کرده که اقدام‌های رژیم صهیونیستی مصداق مجازات دسته‌جمعی مردم غزه است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل وضعیت موجود در نوار غزه، بیش از ۶۰ هزار زن باردار در معرض خطر هستند، بیان کرد: بیش از هزار زن باردار فلسطینی نیز جنین خود را از دست داده‌اند.

کارشناس حقوق بین‌الملل در ادامه به آمار خسارت‌ها و آسیب‌های واردشده به غزه اشاره کرد و افزود: از آغاز دور جدید جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکنون ۱۰۳ مدرسه و دانشگاه، ۲۴۷ مسجد و ۳ کلیسا و ۸۶ هزار واحد مسکونی به‌طور کامل تخریب شدند و ۳۳ بیمارستان و مرکز بهداشتی تحت تاثیر جنگ قرار گرفتند.

به گفته وی، کوچ اجباری دسته‌جمعی ساکنان غزه یکی دیگر از موارد نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی است.

در ادامه یوسف الناصری، رئیس مجلس ادیان عراق در سخنانی به بیان نظر‌های خود درباره ابعاد حقوقی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه پرداخت.

یوسف حوری از الجزایر و محمد ذکی النوری از سوریه نیز از دیگر سخنرانان خارجی این نشست بودند؛ ضمن اینکه حقوق‌دانان دیگری از کشور‌های فرانسه و روسیه نیز در این نشست شرکت داشتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *