پیامد‌های فرهنگ سکوت بر بحران سوءاستفاده جنسی از کودکان در فرانسه

13:33 - 29 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۹۰۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پیامد‌های فرهنگ سکوت بر بحران سوءاستفاده جنسی از کودکان در فرانسه
سوءاستفاده جنسی از کودکان در فرانسه، بحرانی جدی است که در سایه بی‌توجهی مقام‌های این کشور با نرخ فزاینده‌ای قربانی می‌گیرد.

خبرگزاری میزان – کودک‌آزاری و سوءاستفاده جنسی از کودکان از بدترین جنایت‌هایی هستند که در میانه شعار حمایت از حقوق کودکان به گستردگی در کشور‌های اروپایی رخ می‌دهند؛ این بحران در فرانسه به‌صورت گسترده در جریان است و آمار و ارقام تکان‌دهنده‌ای را سبب می‌شود.

سوءاستفاده جنسی از کودکان در فرانسه به شکل‌های آزار جنسی، تجاوز جنسی، هرزه‌نگاری از کودکان، ... اتفاق می‌افتد و قربانی می‌گیرد.

در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ کودک فرانسوی زیر سن قانونی قربانی خشونت جنسی شدند؛ در عین حال، ازدواج محارم در فرانسه با نرخ بالایی کودکان را قربانی می‌کند.

براساس ارزیابی‌ها در سال ۲۰۲۰ شش میلیون و ۷۰۰ هزار فرانسوی اعلام کردند که با مشکل ازدواج محارم مواجه بودند و ۳۲ درصد فرانسوی‌ها گفتند که قربانیان ازدواج محارم را در نزدیکی خود می‌شناسند.

تصویب قوانین مختلف در فرانسه برای مقابله با بحران سوءاستفاده جنسی از کودکان همچنان بی‌فایده مانده است؛ ضمن اینکه رویه پلیس در برخورد با کودکان قربانی سوءاستفاده جنسی همچنان محل اعتراض و انتقادهای جدی است.

بیشتر کودکان قربانی سوءاستفاده جنسی در فرانسه دختر هستند و بخش قابل توجهی از این سوءاستفاده‌ها در محیط خانواده یا در حلقه گسترده خانوادگی انجام می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که سوءاستفاده جنسی اثر‌های سوئی بر زندگی همه قربانیان دارد و کودکان بیش از دیگر افراد متحمل آثار آن می‌شوند؛ بیش از نیمی از قربانیان سوءاستفاده جنسی اعلام کردند که دوره‌های افسردگی را تجربه کردند و اختلال‌های اضطرابی و فوبیا رنج می‌برند؛ حتی برخی درصدد پایان دادن به زندگی خود بودند.

بیشتر بخوانید

اروپا میزبان بیشترین موارد آزار جنسی علیه کودکان؛ قوانین حقوق کودک چه می‌گویند؟

هشدار گزارشگران سازمان ملل درباره آزار جنسی کودکان در فرانسه

کارشناسان شورای حقوق بشر سازمان ملل چندی پیش تاکید کردند که دولت فرانسه باید برای محافظت از کودکان در برابر هرگونه سوءاستفاده جنسی و همچنین رسیدگی به بدرفتاری‌ها اقدام‌های فوری انجام دهد.

آن‌ها همچنین بر نیاز به ایجاد ظرفیت نهاد‌های مجری قانون و قضایی برای نظارت موثر و رسیدگی به نقض حقوق بشر که بر این کودکان و مادران آن‌ها تاثیر می‌گذارد، تاکید کردند.

کارشناسان سازمان ملل با یادآوری اینکه فرانسه یکی از طرف‌های معاهده‌های سازمان ملل در مورد حقوق کودکان و رفع تبعیض علیه زنان است، از این کشور خواستند تا تعهدات خود را تحت این اسناد بین‌المللی حقوق بشر اجرا کند.

رسوایی سوءاستفاده جنسی از کودکان در فرانسه که تاکنون بار‌ها با مطرح شدن نام چهره‌های سرشناس فرانسوی همراه شده است، ویژگی مهمی دارد که آن را از بحران مشابه در دیگر کشور‌های غربی متمایز می‌کند.

بحران یادشده به دلیل سیطره فرهنگ سکوت چشم‌اندازی برای بهبود ندارد؛ این فرهنگی است که حتی در دهه ۱۹۷۰ از سوی روشنفکران فرانسوی تبلیغ و ترویج می‌شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *