هزینه‌های بالای سوءمصرف الکل برای انگلیس

11:38 - 29 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۸۷۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
هزینه‌های بالای سوءمصرف الکل برای انگلیس
کارشناسان انگلیسی در پی انتشار یافته‌های جدیدترین بررسی درباره هزینه‌های مختلف سوءمصرف الکل در این کشور، خواستار اعمال مقررات سختگیرانه‌تری برای این چالش شدند.

خبرگزاری میزان – هزینه چند میلیارد پوندی ناشی از سوءمصرف الکل برای بخش‌های مختلف مانند بخش درمان و دیگر خدمات عمومی و اقتصاد در انگلیس سبب شد تا کارشناسان خواستار اعمال مالیات‌های بالاتر و مقررات سختگیرانه‌تر در این باره باشند.

به گزارش گاردین، بررسی هزینه سوءمصرف الکل در یک مطالعه جدید، نشان می‌دهد که سالانه ۲۷ میلیارد پوند در انگلیس برای آسیب‌های ناشی از این بحران بر سلامت و حوزه اجتماعی هزینه می‌شود.

تحقیقات همچنین ثابت کرده‌اند که سوءمصرف الکل سبب تحمیل بار اضافی بر سیستم خدمات درمانی، خدمات اجتماعی، سیستم عدالت کیفری و بازار کار در انگلیس نیز شده است.

ارقام رسمی منتشر شده در آوریل سال جاری میلادی (اسفند ۱۴۰۲) نشان دادند که در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۰ هزار نفر در انگلیس به دلیل بیماری‌های مرتبط با الکل جان خود را از دست دادند که یک رکورد از زمان آغاز ثبت رکورد‌ها در ۲۰۰۱ محسوب می‌شود.

مهم‌ترین بیماری‌های مرتبط با سوءمصرف الکل عبارتند از: هفت نوع سرطان، بیماری قلبی عروقی، سیروز، سکته مغزی و مشکلات گوارشی.

در عین حال، سوءمصرف الکل همچنین تاثیر گسترده‌ای بر افراد و جامعه دارد؛ یک بررسی در این باره نشان داد که هزینه سوءمصرف مشروبات الکلی برای سیستم عدالت کیفری انگلیس ۱۴.۶ میلیارد پوند است و این موضوع بیش از ۴ میلیون جرم ارتباط دارد.

 

هزینه بالای سوءمصرف الکل برای انگلیس

بیشتر بخوانید:

افزایش نگرانی از رشد مصرف الکل در میان نوجوانان اروپایی

تشدید بحران سوءمصرف الکل در اروپا؛ زنان قربانیان بازاریابی گسترده و هدفمند مصرف الکل

خدمات اجتماعی در انگلیس نیز سالانه ۳ میلیارد پوند در سال برای مقابله با تاثیر نوشیدن الکل بر افراد و خانواده‌ها هزینه می‌کند.

قرار است هفته آینده شواهدی درباره ضرر‌های مصرف الکل به‌عنوان بخشی از تحقیقات در مورد پیشگیری از بیماری ناشی از مصرف الکل، سیگار، مواد مخدر و ... ارائه شود.

کارشناسان تاکید دارند که دولت باید یک استراتژی جامع الکل برای مقابله با این آسیب فزاینده ایجاد کند.

در همین چارچوب، پزشکان و کارشناسان بهداشت عمومی بر لزوم گران‌تر کردن الکل و سخت‌تر کردن خرید آن برای جوانان و تسهیل کنترل دسترسی مقام‌های محلی در مناطق خود تاکید کردند.

رئیس یک دانشکده پزشکی در انگلیس در این باره اظهار کرد: برای مقابله با آسیب ناشی از مصرف الکل، اقدام فوری لازم است؛ هزینه این مشکل برای افراد و جامعه بسیار زیاد و سال به سال در حال افزایش است.

مقام‌های بهداشتی انگلیس با اشاره به اینکه مصرف الکل همچنان یکی از بزرگ‌ترین عوامل خطر برای بیماری‌های قابل پیشگیری است، تاکید دارند که ماشین بازاریابی بزرگ صنعت الکل باید بسیار دقیق‌تر تنظیم شود تا دیگر جامعه با این پیام که الکل یک محصول ایمن و جذاب است، بمباران نشود.

نماینده صنعت الکل در انگلیس مدعی شد که این صنعت به سیاست‌های خود در جهت کاهش آسیب‌ها متعهد است و آسیب‌هایی مانند بیش مصرفی، جرایم مرتبط با الکل و ... به‌طور قابل توجهی در دهه گذشته کاهش یافته است.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس الکل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *