گفت‌وگو|

استانداردهای دوگانه رسانه‌های غربی در قبال غزه؛ صهیونیست‎ها ناقض وظایف یک رژیم اشغالگر هستند

7:30 - 17 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۶۷۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
استانداردهای دوگانه رسانه‌های غربی در قبال غزه؛ صهیونیست‎ها ناقض وظایف یک رژیم اشغالگر هستند
رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن با اشاره به اینکه کابینه رژیم صهیونیستی در حال نقض همه وظایف بین‌المللی تعریف شده برای رژیم اشغالگر است، گفت که استانداردهای دوگانه رسانه‌های غربی نیز در قبال غزه واضح است.

مسعود شجره، رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن در گفت‎وگو با خبرگزاری میزان می‎گوید که وضوح جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه، تلاش‌های رسانه‌ها و سیاستمداران غربی برای وارونه جلوه دادن واقعیت را ناممکن کرده است.

رژیم صهیونیستی در حال نقض همه وظایف یک رژیم اشغالگر است

شجره درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه با اشاره به اینکه کابینه رژیم صهیونیستی در حال نقض همه وظایف بین‌المللی تعریف شده برای رژیم اشغالگر است، گفت: این رژیم همه مسئولیتی را که براساس قوانین مربوط به اشغالگری در قبال افراد در حال زندگی تحت اشغال دارد، نادیده گرفته و نقض می‌کند.

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن با بیان اینکه نقض آشکار قوانین از سوی افراد معدود صورت نمی‌گیرد بلکه برنامه‌ریزی سیستماتیک رژیم صهیونیستی برای از بین بردن همه مردم فلسطین و پاک کردن منطقه از فلسطینی‌هاست، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در این چارچوب بیمارستان‌ها و مراکز سازمان ملل را هدف قرار می‌دهد و مدارس را بمباران می‌کند.

وی همچنین به آمار شهدا و مجروحان غزه که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند، اشاره کرد و گفت: این نشان می‌دهد که هدف قرار دادن مردم و غیرنظامیان و بیمارستان‌ها برنامه‌ریزی‌شده پیش می‌رود.

شجره، تاکید کرد: از هر زاویه‌ای به غزه بنگریم، از نگاه انسانی گرفته تا از منظر قوانین بین‌المللی، جای تردیدی باقی نمی‌ماند که جنایت‌های رژیم صهیونیستی غیرقابل قبول هستند و توجیه‌پذیر نیستند.

استانداردهای دوگانه رسانه‌های غربی در قبال غزه

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن با اشاره به بازتاب نیافتن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در رسانه‌‎های غربی به‌ویژه رسانه‌های اروپایی، گفت: موضوع جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه در رسانه‌های اروپایی به‌ویژه در رسانه‌های انگلیس منعکس نمی‌شود و هر روز شاهد دوگانگی و استاندارد‌های دوگانه در رسانه‌های اروپایی هستیم. این دوگانگی بسیار واضح است تا جایی که همه مردم معمولی متوجه آن شده‎اند.

وی با بیان اینکه این دوگانگی در گزارش تحولات غزه تا جایی رسیده که به گزارش خود آنها، کارکنان بی‌بی‌سی در سرویس‌های بهداشتی گریه می‌کردند و نمی‌توانستند دوگانگی را در گزارش‌های خود درباره فجایعی که رژیم صهیونیستی در غزه رقم می‌زند، تحمل کنند، عنوان کرد: آن‌ها درباره دفاع از کودک‌کش‌ها دچار تناقض هستند و بی‌بی‌سی به جای اصلاح این روند اعلام کرد که برای حل‌وفصل مشکلات روحی و روانی کارکنان خود روانشناس استخدام می‌کند.

در غزه یک فاجعه واقعی در جریان است

شجره با اشاره به اینکه آنچه در غزه رخ می‌دهد یک فاجعه واقعی است، گفت: رسانه‌های غربی با گزارش‌های مبتنی بر استاندارد‌های دوگانه خود از کودک‌کشی و قتل عام غیرنظامیان حمایت می‎کنند.

مردم اروپا فریب رسانه‌ها و سیاستمداران را نمی‌خورند

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن با اشاره به اینکه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه به حدی واضح است که مردم کشور‌های اروپایی دیگر فریب نمی‌خورند، اظهار کرد: حتی مردم اروپا بیش از حد وارد میدان شده‌اند، زیرا می‌بینند که رسانه‌ها استاندارد‌های دوگانه دارند و سیاستمدارانشان از استاندارد‌های دوگانه حقوق بشری پیروی می‌کنند؛ این دوگانگی در گزارش‌ها و مواضع سیاسی سبب شده تا مردم اروپا احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند؛ آن‌ها به خیابان‌ها می‌روند تا هم از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنند و هم جلوی ظلم به فلسطینی‌ها ناشی از عملکرد رسانه‌ها و موضع‌گیری سیاستمداران خود را بگیرند.

وی اضافه کرد: این باعث شده که شمار معترضان به جنایت‌های رژیم صهیونیستی بسیار زیاد شود؛ در حقیقت، جهان وارد مرحله‌ای شده که چه در شرق و چه در غرب و چه در کشور‌های اسلامی و چه در کشور‌های غیر اسلامی، مردم مشاهده می‌کنند که شکاف عظیمی میان فهم و درک خودشان و حمایت‌های ناعادلانه سیاستمداران از رژیم صهیونیستی وجود دارد و این نشان می‌دهد که این سیاستمداران چه در کشور‌های حاشیه خلیج فارس و چه در کشور‌های غربی نه به منافع ملی خود احترام می‌گذارند و نه به حقوق بشر؛ بلکه دلیل دفاع آن‌ها از ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی حمایت از منافع شخصی خودشان است.

کم‎کاری سازمان‌های بین‌المللی برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی

شجره درباره انفعال سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان ملل در موضوع تحولات غزه، گفت: تاکنون چه زمانی این سازمان‌های بین‌المللی برای نجات مردم و حفظ صلح اقدام کرده‌اند که انتظار داشته باشیم اکنون برای فلسطین و مردم مظلومش این کار را بکنند.

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن در پایان با اشاره به اینکه سازمان‌های بین‌المللی که اساسا برای حمایت از فلسطین ایجاد شده، تاکنون قدمی برای مردم فلسطین برنداشته‌اند، گفت: این سازمان‌ها با نام‌های مختلف و زیبا در حقیقت ابزار استعمار و استکبار هستند و اقدام‌های ناشایستی و ننگ‌آمیزی دارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *