همکاری "هند و امارات" در زمینه مقابله با تروریسم و افراط گرایی

16:14 - 24 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۴۴۵۴
"محمد بن زاید ال نهیان" ولیعهد امارات متحده عربی و "نارندرا مودی" نخست وزیر هند بر همکاری دو کشور در زمینه مقابله با تروریسم و افراط گرایی تاکید کردند.
همکاری به گزارش سرویس بین الملل "نارندرا مودی" نخست وزیر هند دیروز در دیدار ولیعهد امارات متحده عربی ،مقابله با تروریسم را مستلزم همکاری همه کشورها دانست و اظهار کرد هند عزم جدی برای همکاری با دیگر کشورها از جمله امارات برای مقابله با افراط گرایی دارد.

"سوشما سواراج" وزیر خارجه هند نیز در دیدار «محمد بن زاید آل نهیان» بر همکاری دو کشور برای مقابله با افراط گرایی و تروریسم تاکید کرد.

وزیر خارجه امارات متحده عربی در گفت وگو با خبرنگاران در دهلی نو اظهار کرد مقابله با تروریسم نیازمند مبارزه ای جدی و طولانی است .

"انور محمد گرگاش" با بیان اینکه هیچ کشوری از خطر داعش مصون نیست اظهار کرد اگر کشوری نسبت به خطر داعش بی توجه باشد ،آسیب می بیند.

وی افزود:امارات به هند پیشنهاد ایجاد مرکزی برای تبادل اطلاعات برای مقابله با افراط گرایی و تروریسم را داده است .

هند و امارات در سفر سه روزه "محمد بن زاید ال نهیان" ولیعهد امارات متحده عربی به دهلی نو که از روز چهارشنبه آغاز شده است 7 توافقنامه در زمینه امنیت سایبری ،سرمایه گذاری در زیرساخت ها ،انرژی تجدید پذیر، بیمه ،همکاری های اقتصادی ،توسعه و فن آوری و فرهنگ امضا کردند.

قرار است ولیعهد عربستان امروز پس از امضای توافقنامه بانکی بین «اکسیم » هند و شورای اقتصادی دوبی به سفر سه روزه خود از هند پایان دهد.

ولیعهد امارات متحده عربی دراین سفر با "پرناب موکرجی"رئیس جمهور، «نارندرا مودی »نخست وزیر و تعداد از مقامات هندی در خصوص گسترش روابط تجاری و سیاسی بین دو کشور دیدار و گفت وگو کرد.

امارات سومین شریک بزرگ تجاری هند با مجموع تجارت دو جانبه نزدیک به 60 میلیارد دلار است.
سفر چند ماه پیش «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به امارات و امضای توافقنامه برای سرمایه گذاری 75 میلیارد دلاری امارات در هند و موضع مستحکم این کشور در خصوص مبارزه با تروریسم فرامرزی، سفر مودی را به یکی از موفق ترین سفرهای خارجی وی تبدیل کرد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *