ارتقای مهارتهای زندگی و شادابی و نشاط دانش آموزان با حضور در مدرسه فراهم میشود
سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ارتباط رودررو و حضوری مربیان و مشاوران با دانشآموزان، در تاثیرگذاری تربیتی، پرورشی و مشاورهای بر روی دانشآموزان بسیار حائز اهمیت است، گفت: از روز ۱۴ فروردین با حضور دانش آموزان و معلمان در مدارس کشور، شاهد پویایی، نشاط و شادابی مجدد مدارس خواهیم بود.
-به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اصغر باقرزاده درخصوص بازگشایی حضوری مدارس بعد از تعطیلات نوروز، اظهار کرد: بر اساس آخرین مصوبه ستاد ملی کرونا موظف به بازگشایی حضوری مدارس بعد از تعطیلات نوروز یعنی از روز ۱۴ فروردینماه شده ایم.
باقرزاده افزود: قطعاً حضور دانش آموزان در مدارس و تعامل آنها با یکدیگر، منجر به ارتقای مهارتهای مختلف به ویژه مهارتهای زندگی، شغلی، جسمی و حرکتی آنها میگردد؛ اما آنچه که به مسائل تربیتی و پرورشی مربوط میشود این است که تعامل مربیان و مشاوران با دانشآموزان به صورت رودررو، در تربیت، پرورش و مشاوره دانش آموزان بسیار تاثیرگذارتر از تعامل مجازی است.
سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا و فراگیری این بیماری در ۲ سال گذشته، بسیاری از مدارس کشور به ویژه مدارس شهرهای بزرگ و پرجمعیت، آموزش را از طریق بستر مجازی ارائه کردند و به همین دلیل تعامل بین دانش آموزان با مربیان و مشاوران بسیار کم و در اکثر مواقع به صورت غیرحضوری انجام میشد؛ لذا تاثیر این تعاملات، نسبت به قبل از کرونا، بسیار کمرنگتر شده است؛ بنابراین حضور دانش آموزان در مدارس، با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و مراقبت حداکثری از سلامت آنها برای ارتقای اهداف پرورشی، تربیتی و مشاورهای که در نهایت منجر به اجرایی شدن سندتحول بنیادین و تربیت تمام ساحتی نسل آینده کشور میشود، ضروری به نظر میرسد.
باقرزاده ادامه داد: از همه دانشآموزان عزیز خواهش میکنم با حفظ و رعایت مسائل بهداشتی و قوانین وضع شده برای جلوگیری از شیوع مجدد کرونا وارد مدارس شوند و در کلاسها حاضر شوند. از خانوادههای محترم هم تقاضا داریم همکاری لازم را در این باره انجام دهند و امیدواریم پس از تعطیلات نوروزی، مجدداً شاهد پویایی، نشاط و شادابی مدارس با حضور دانشآموزان و معلمان عزیزمان باشیم.
باقرزاده افزود: قطعاً حضور دانش آموزان در مدارس و تعامل آنها با یکدیگر، منجر به ارتقای مهارتهای مختلف به ویژه مهارتهای زندگی، شغلی، جسمی و حرکتی آنها میگردد؛ اما آنچه که به مسائل تربیتی و پرورشی مربوط میشود این است که تعامل مربیان و مشاوران با دانشآموزان به صورت رودررو، در تربیت، پرورش و مشاوره دانش آموزان بسیار تاثیرگذارتر از تعامل مجازی است.
سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا و فراگیری این بیماری در ۲ سال گذشته، بسیاری از مدارس کشور به ویژه مدارس شهرهای بزرگ و پرجمعیت، آموزش را از طریق بستر مجازی ارائه کردند و به همین دلیل تعامل بین دانش آموزان با مربیان و مشاوران بسیار کم و در اکثر مواقع به صورت غیرحضوری انجام میشد؛ لذا تاثیر این تعاملات، نسبت به قبل از کرونا، بسیار کمرنگتر شده است؛ بنابراین حضور دانش آموزان در مدارس، با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و مراقبت حداکثری از سلامت آنها برای ارتقای اهداف پرورشی، تربیتی و مشاورهای که در نهایت منجر به اجرایی شدن سندتحول بنیادین و تربیت تمام ساحتی نسل آینده کشور میشود، ضروری به نظر میرسد.
باقرزاده ادامه داد: از همه دانشآموزان عزیز خواهش میکنم با حفظ و رعایت مسائل بهداشتی و قوانین وضع شده برای جلوگیری از شیوع مجدد کرونا وارد مدارس شوند و در کلاسها حاضر شوند. از خانوادههای محترم هم تقاضا داریم همکاری لازم را در این باره انجام دهند و امیدواریم پس از تعطیلات نوروزی، مجدداً شاهد پویایی، نشاط و شادابی مدارس با حضور دانشآموزان و معلمان عزیزمان باشیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *