حرکت به سمت دانشگاه کار آفرین آغاز شده است
رئیس دانشگاه باهنر گفت: حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین و دانشگاه نسل چهارم جامعه محور و حساس نسبت به حل مسائل اجتماعی شروع شده است و برنامههایی نیز برای آن وجود دارد که تنها باید عملیاتی شود.
خبرگزاری میزان -
وی ادامه داد: لذا بر اساس شرایط جدید در دولت سیزدهم تمام روسای دانشگاهها و حتی اساتید برنامههایی باید داشته باشند تا امکان ورود دانشگاه به جامعه باشد و این هم امکان پذیر نیست جز این که اساتید ما بتوانند با حوزههای بیرون از دانشگاه ارتباط برقرار کنند و از ظرفیت خودشان و دانشگاه برای ورود دانشجوها به این عرصه استفاده کنند.
وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر برای این موضوع چه برنامهای در دانشگاه باهنر وجود دارد گفت: در استان کرمان هم به لحاظ شرایط معادن بزرگ، صنعت و کشاورزی ما برنامهای را به وزیر داده و بیشترین شاخصهایی که روی آن تاکید شده است نیز در این برنامه بحث ورود دانشگاه به صنعت است و در این زمینه شرایطی هم دیده شده و از اساتید هم خواسته شده که برای ورود به جامعه در حوزه تخصصی خودشان برنامه داشته باشند.
اکبری فرد در مورد میزان اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه گفت: این امر متغییر است در بعضی از رشتهها مثل رشتههای صنایع، رشته حقوق،حسابداری شرایط مطلوبی وجود دارد اما در بعضی از رشتههای دیگر متاسفانه شاید این آمار پایینتر باشد.
وی با تاکید بر این نکته که در عصر حاضر دانشگاهها باید به سمت دانشگاههای نسل چهارم حرکت کرده و کار آفرین باشند گفت: از این رو در تمامی دانشگاهها باید دورههای مهارت افزایی ویژه تمامی دانشجویان علاوه بر مهارتهای تئوریک انجام گیرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر با اشاره به دو سال آموزش مجازی گفت:ما در دانشگاه برنامه بازدید از صنایع را در کنار دورههای مهارت افزایی برگزار میکنیم، اما یک مقدار آموزشهای مجازی باعث شد که دانشجوهای ما نتوانند به صنایع ورود پیدا کنند و از طرفیتهای دیگر صنایع استفاده کنند، اما حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین و دانشگاه نسل چهارم جامعه محور و حساس نسبت به حل مسائل اجتماعی شروع شده است و برنامه هایی نیز برای آن وجود دارد که تنها باید عملیاتی شود.
حسین اکبری فرد در گفتوگو با میزان در مورد ماموریتهای دانشگاه گفت:دانشگاه سه ماموریت دارد، مرجعیت علمی، کادر سازی و ورود به مباحث جامعه در دو موضوع اول شاید دستاوردهای های خوبی داشته باشیم اما دانشگاه ها در حل مسائل جامعه خیلی ورود نکرده اند.
وی ادامه داد: لذا بر اساس شرایط جدید در دولت سیزدهم تمام روسای دانشگاهها و حتی اساتید برنامههایی باید داشته باشند تا امکان ورود دانشگاه به جامعه باشد و این هم امکان پذیر نیست جز این که اساتید ما بتوانند با حوزههای بیرون از دانشگاه ارتباط برقرار کنند و از ظرفیت خودشان و دانشگاه برای ورود دانشجوها به این عرصه استفاده کنند.
وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر برای این موضوع چه برنامهای در دانشگاه باهنر وجود دارد گفت: در استان کرمان هم به لحاظ شرایط معادن بزرگ، صنعت و کشاورزی ما برنامهای را به وزیر داده و بیشترین شاخصهایی که روی آن تاکید شده است نیز در این برنامه بحث ورود دانشگاه به صنعت است و در این زمینه شرایطی هم دیده شده و از اساتید هم خواسته شده که برای ورود به جامعه در حوزه تخصصی خودشان برنامه داشته باشند.
اکبری فرد در مورد میزان اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه گفت: این امر متغییر است در بعضی از رشتهها مثل رشتههای صنایع، رشته حقوق،حسابداری شرایط مطلوبی وجود دارد اما در بعضی از رشتههای دیگر متاسفانه شاید این آمار پایینتر باشد.
وی با تاکید بر این نکته که در عصر حاضر دانشگاهها باید به سمت دانشگاههای نسل چهارم حرکت کرده و کار آفرین باشند گفت: از این رو در تمامی دانشگاهها باید دورههای مهارت افزایی ویژه تمامی دانشجویان علاوه بر مهارتهای تئوریک انجام گیرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر با اشاره به دو سال آموزش مجازی گفت:ما در دانشگاه برنامه بازدید از صنایع را در کنار دورههای مهارت افزایی برگزار میکنیم، اما یک مقدار آموزشهای مجازی باعث شد که دانشجوهای ما نتوانند به صنایع ورود پیدا کنند و از طرفیتهای دیگر صنایع استفاده کنند، اما حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین و دانشگاه نسل چهارم جامعه محور و حساس نسبت به حل مسائل اجتماعی شروع شده است و برنامه هایی نیز برای آن وجود دارد که تنها باید عملیاتی شود.
بیشتر بخوانید:
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *