کارشناس سیاست خارجی: آمریکا سلاح‌های کشتارجمعی را به عربستان ارسال می‌کند

18:30 - 13 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۱۴۸۴
دسته بندی: سیاست
کارشناس سیاست خارجی با اشاره به بحران یمن گفت: مردم یمن ۸ سال است که بمباران‌های  عربستان را تحمل می‌کنند، اما آمریکا به جای کمک به پایان جنگ، انواع سلاح‌های کشتارجمعی را در اختیار عربستان قرار داده لذا این امر نشان دهنده نگاه دوگانه آمریکا مبتنی بر منافع خود است.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با میزان با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در روز عید مبعث در رابطه با بحران اوکراین، اظهار داشت: آمریکا و غرب سیگنال‌های فریبنده‌ای به حاکمان اوکراین ارسال کردند که موجب شد آقای زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در دام فریبنده آن‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آمریکا و ناتو سعی کرده اند اوکراین را از یک کشور دولت و همسایه روسیه به کانون مزاحمت و تهدید امنیت ملی روسیه تبدیل کنند،  عنوان کرد: بنابراین همه این مسائل باعث شد که رئیس جمهور اوکراین مواضعی ضد روسیه اتخاذ کند و کشور خود را به عنوان کانون آزار و مزاحمت برای روسیه و همچنین پایگاهی برای ناتو تبدیل کند.

کارشناس سیاست خارجی خاطر نشان کرد: پوتین بعد از اخطار‌های زیاد به همتای اوکراینی خود ناچار به حمله نظامی شد که البته عامل این حمله آمریکا است.

آمریکا سلاح‌های کشتارجمعی را به عربستان ارسال می‌کند

هانی زاده با اشاره به بحران یمن، یادآور شد: مردم یمن ۸ سال است که بمباران‌های  عربستان را تحمل می‌کنند، اما آمریکا به جای کمک به پایان جنگ، انواع سلاح‌های کشتارجمعی را در اختیار عربستان قرار داده لذا این امر نشان دهنده نگاه دوگانه آمریکا مبتنی بر منافع خود است.

آمریکا یک رژِیم مافیایی است

وی در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین رژیم آمریکا یک رژِیم مافیایی است که در همه کشور‌ها به دنبال منافع خود و بحران سازی است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *