واگنهای چینی تا یک سال و نیم دیگر به دستمان میرسد
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: ما برای به سرانجام رسیدن مساله خرید واگنهای مترو از کشور چین امیدوار هستیم. مسوولان هم در حال انجام اقدامات مربوط به این موضوع هستند؛ بنابراین با تلاشهایی که در دست انجام است کارهای مربوط به خرید و فاینانس این واگنها به انجام خواهد رسید و این کار به جریان افتاده است.
خبرگزاری میزان -
وی در پاسخ به اینکه آیا این یک امر ضروری است که ما در هر زمینهای از جمله صنعت مترو به سمت تولید داخلی برویم گفت: این درست است که مترو در تهران دارای یک سابقه بیست ساله است، اما در بسیاری از شهرها و مراکز استانها مترو پدیده تازهای در صنعت حمل و نقل به شمار میرود. امروز در آن شهرها هم این نیاز وجود دارد که برای توسعه حمل و نقل مترویی از واگن و دیگر خدمات مربوط به این حوزه به اندازه کافی بهرهمند بشوند؛ بنابراین اگر تهران در این قصه پیشتاز باشد برای تولید واگنهای جدید و خدمات و تجهیزات مربوط به مترو میتوان در آینده همه مراکز استانها و شهرهایی که از حمل و نقل مترویی استفاده میکنند را مورد پشتیبانی قرار داد. ضمن اینکه اگر تهران در این زمینه بتواند پشتیبانی مطلوبی از صنعت حمل و نقل مترویی کشور داشته باشد میتواند یک درآمد پایدار برای شهرداری هم به همراه داشته باشد.
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درمورد گمانههای مطرح شده درباره به صرفهتر بودن هزینه واردات واگن از خارج به جای تلاش برای خودکفایی در این زمینه اظهار کرد: اگر ما بخواهیم واگنهای مترو را از خارج وارد کنیم در این صورت باید بالاخره برای تعمیر و اورهال آنها هم فکری بکنیم. چون به هر حال قطعات این واگنها عمری محدودی دارند و بعد از مدتی نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا میکنند. اگر ما خودمان در داخل این توان را داشته باشیم که تجهیزات مربوط به مترو را تولید کنیم در این صورت تعمیر و اورهال قطعات و تجهیزات مترو برایمان به مراتب راحتتر خواهد بود. در کنار این هزینه کمتری هم به بار خواهد آمد. در واقع این موضوع تبدیل به یک امری خواهد شد که همه مسائل و جوانبش در دست خود ما خواهد بود؛ بنابراین در موضوع خودکفایی در صنعت حمل و نقل مترویی ما باید آینده نگری را هم لحاظ کنیم.
آقامیری درباره سرنوشت قرارداد مربوط به واردات ششصد و بیست عدد واگن قطار مترو از کشور چین گفت: مسوولان حمل و نقل پیگیر این موضوع هستند تا در زمینه خریداری و وارد کردن آن واگنها نتیجه لازم به دست بیاید. اما هنوز اتفاق تازهای درباره آن واگنها نیفتاده است. البته ما برای به سرانجام رسیدن مساله خرید این واگنها امیدوار هستیم. مسوولان هم در حال انجام اقدامات مربوط به این موضوع هستند؛ بنابراین با تلاشهایی که در دست انجام است کارهای مربوط به خرید و فاینانس این واگنها به انجام خواهد رسید و این کار به جریان افتاده است. ضمن اینکه از محل تولیدات داخلی هم خریداری واگن مترو انجام میشود و در این زمینه هم ما سرمایه گذاری میکنیم. اما درباره آن واگنهایی که قرار شده از چین وارد کنیم تصور میکنم بین یک سال یا یک سال نیم دیگر این کار محقق میشود و آن واگنها به دستمان خواهد رسید.
سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص چرایی به سرانجام نرسیدن راه اندازی واگن قطار ملی علی رغم وعدههای پرشمار داده شده به میزان گفت: درحال حاضر درباره آن واگنهایی که توسط شرکت واگن سازی تولید میشود ادعا این است که تا هشتاد درصد آن تولید داخلی است. آن زمانی که خط تولید واگن راه افتاده بود چیزی در حدود پانزده درصد آن تولید داخلی محسوب میشد. اما الان صنعت تولید واگن در کشورمان به پیشرفت خوبی دست پیدا کرده است. حالا انتظار داریم از این روند پشتیبانی بشود تا انشاالله در این زمینه به خودکفایی صددرصدی برسیم.
وی در پاسخ به اینکه آیا این یک امر ضروری است که ما در هر زمینهای از جمله صنعت مترو به سمت تولید داخلی برویم گفت: این درست است که مترو در تهران دارای یک سابقه بیست ساله است، اما در بسیاری از شهرها و مراکز استانها مترو پدیده تازهای در صنعت حمل و نقل به شمار میرود. امروز در آن شهرها هم این نیاز وجود دارد که برای توسعه حمل و نقل مترویی از واگن و دیگر خدمات مربوط به این حوزه به اندازه کافی بهرهمند بشوند؛ بنابراین اگر تهران در این قصه پیشتاز باشد برای تولید واگنهای جدید و خدمات و تجهیزات مربوط به مترو میتوان در آینده همه مراکز استانها و شهرهایی که از حمل و نقل مترویی استفاده میکنند را مورد پشتیبانی قرار داد. ضمن اینکه اگر تهران در این زمینه بتواند پشتیبانی مطلوبی از صنعت حمل و نقل مترویی کشور داشته باشد میتواند یک درآمد پایدار برای شهرداری هم به همراه داشته باشد.
بیشتر بخوانید:
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درمورد گمانههای مطرح شده درباره به صرفهتر بودن هزینه واردات واگن از خارج به جای تلاش برای خودکفایی در این زمینه اظهار کرد: اگر ما بخواهیم واگنهای مترو را از خارج وارد کنیم در این صورت باید بالاخره برای تعمیر و اورهال آنها هم فکری بکنیم. چون به هر حال قطعات این واگنها عمری محدودی دارند و بعد از مدتی نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا میکنند. اگر ما خودمان در داخل این توان را داشته باشیم که تجهیزات مربوط به مترو را تولید کنیم در این صورت تعمیر و اورهال قطعات و تجهیزات مترو برایمان به مراتب راحتتر خواهد بود. در کنار این هزینه کمتری هم به بار خواهد آمد. در واقع این موضوع تبدیل به یک امری خواهد شد که همه مسائل و جوانبش در دست خود ما خواهد بود؛ بنابراین در موضوع خودکفایی در صنعت حمل و نقل مترویی ما باید آینده نگری را هم لحاظ کنیم.
آقامیری درباره سرنوشت قرارداد مربوط به واردات ششصد و بیست عدد واگن قطار مترو از کشور چین گفت: مسوولان حمل و نقل پیگیر این موضوع هستند تا در زمینه خریداری و وارد کردن آن واگنها نتیجه لازم به دست بیاید. اما هنوز اتفاق تازهای درباره آن واگنها نیفتاده است. البته ما برای به سرانجام رسیدن مساله خرید این واگنها امیدوار هستیم. مسوولان هم در حال انجام اقدامات مربوط به این موضوع هستند؛ بنابراین با تلاشهایی که در دست انجام است کارهای مربوط به خرید و فاینانس این واگنها به انجام خواهد رسید و این کار به جریان افتاده است. ضمن اینکه از محل تولیدات داخلی هم خریداری واگن مترو انجام میشود و در این زمینه هم ما سرمایه گذاری میکنیم. اما درباره آن واگنهایی که قرار شده از چین وارد کنیم تصور میکنم بین یک سال یا یک سال نیم دیگر این کار محقق میشود و آن واگنها به دستمان خواهد رسید.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *