یک کارشناس: حفظ توازن در برقراری ارتباط با سایر کشورها موجب ارتقای جایگاه بین‌المللی ایران می‌شود

9:01 - 16 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۳۶۹۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
کارشناس مسائل بین‌الملل بابیان اینکه حفظ توازن در برقراری ارتباط با سایر کشورهای جهان، موجب ارتقای جایگاه بین‌المللی کشور می‌شود، گفت: برقراری همکاری‌های تجاری، اقتصادی، سیاسی و امنیتی همزمان با کشورهای غرب و شرق جهان در دستور کار دستگاه دیپلماسی کشور قرار گرفته است اما اولویت با همسایگان و کشورهای مسلمان است.
سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سیاست خارجی متوازن دولت سیزدهم در برقراری روابط گسترده با همه کشورهای جهان بیان داشت: برقراری ارتباط متوازن قطعاً در تسهیل فعالیت و مبادلات کریدور شمال به جنوب جهان مؤثر خواهد بود و  ایران در این رابطه نقش کلیدی دارد. 

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به روسیه عنوان کرد: یکی از موارد مطروحه در سفر رئیس جمهور به روسیه، تسهیل در ایجاد و تکمیل کریدور شمال به جنوب بود که در این باره به مسائل امنیتی منطقه نیز توجه شد.
 
کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید براینکه لازمه برقراری روابط اقتصادی و تجاری با دیگر کشورهای دنیا، تأمین امنیت پایدار است، توضیح داد: حفظ آرامش و امنیت مناطق قفقاز و آسیای میانه با توجه به تحولات اخیر در این مناطق حائز اهمیت است. 

صدرالحسینی تصریح کرد: حفظ توازن در برقراری ارتباط با سایر کشورهای جهان، موجب ارتقای جایگاه بین‌المللی کشور می‌شود. 
 
وی با اشاره به سیطره طولانی نگاه به غرب در عرصه سیاست خارجی کشور گفت: امروز یک توازن در این نگاه ایجاد شده است؛ برقراری همکاری‌های تجاری، اقتصادی، سیاسی و امنیتی همزمان با کشورهای غرب و شرق جهان در دستورکار دستگاه دیپلماسی کشور قرار گرفته است اما اولویت با همسایگان و کشور‌های مسلمان است. 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *