مدارس غیردولتی باید در کنار رویکرد علمی رویکرد تربیتی و فرهنگی مناسبی داشته باشند
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: انتظار داریم، مدارس غیردولتی در کنار «کیفیت بخشی» به مسائل آموزشی و رویکرد علمی، «رویکرد تربیتی و فرهنگی» مناسبی داشته باشند.
خبرگزاری میزان -
-به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده؛ در نشست صمیمی با جمعی از مؤسسان مدارس غیردولتی شهرتهران که در سالن جلسات شهید حججی سازمان، برگزار شد، اظهار کرد: عنصر اصلی آموزش و پرورش، «معلم» است و ما در مدارس غیردولتی، با حمایت از معلمان، تلاش میکنیم دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی و سند تحول بنیادین، تربیت نماییم.
محمود زاده افزود: با توجه به مطالعاتی که در نظامهای آموزش و پرورش ۳۸ کشور پیشرفته دنیا داشته ام، چهار نوع مدرسه در جهان وجود دارد: «مدارس دولتی»، «غیردولتی»، «استعدادهای درخشان» و «مدارس استثنایی» و بر این باورم که دولتها به تنهایی قادر به تأمین نیازهای آموزش و پرورش نیستند.
وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی، متناسب با اسناد بالادستی مانند؛ «سندتحول بنیادین» و «بیانیه گام دوم انقلاب»، مأموریت سنگینی بر عهده آموزش و پرورش گذاشته است، در این اسناد، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) رکن اصلی تمدن سازی را «نظام تعلیم و تربیت» میدانند و به صورت تأکیدی به آموزش و پرورش اشاره دارند؛ لذا وظیفه آموزش و پرورش نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقایسه با سایر کشورها سنگینتر است.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی گفت: در موضوع آموزش و پرورش تمامی ذی نفعان باید مشارکت داشته باشند؛ که بخشی از این ذی نفعان معلمان، دانش آموزان، اولیا و مؤسسان و بخش دیگر، شرکای ما در نهادهای دولتی و غیردولتی، سمن ها، خیرین و. هستند.
محمود زاده ادامه داد: انتظار میرود؛ مدارس غیردولتی در کنار کیفیت بخشی به مسائل آموزشی و رویکرد علمی، رویکرد تربیتی و فرهنگی خوبی هم داشته باشند و در راستای دغدغههای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تحقق برنامههای سندتحول بنیادین آموزش و پرورش و تحقق تربیت تمام ساحتی در آموزش و پرورش، نیازمند همکاری مؤسسان مدارس غیردولتی سراسر کشور هستیم.
محمودزاده تصریح کرد: قرار است در «مدرسه شیشه ای» تمامی فرآیندهای تعلیم و تربیت در دید مردم قرار گیرد، از روز اولی که اولیا دانش آموزان برای ثبت نام وارد مدرسه میشوند باید بداند که برای فرزندشان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ چقدر باید هزینه کنند. این شفافیت در راستای شعارهای دولت مردمی سیزدهم است.
وی افزود: آمادگی داریم تا رشتههای جدیدی در شاخههای آموزشهای فنی و حرفهای و کار و دانش ایجاد کنیم تا بتوانیم به جوانان و نوجوانان در مسیر اشتغال، کمک کنیم.
محمودزاده گفت: برای توسعه علوم انسانی در مدارس غیردولتی نیز آمادگی داریم و امیدوارم بتوانیم با همکاری ائمه جمعه، فضاهای با کاربری آموزشی و پرورشی و مواردی را که به صورت عام المنفعه در استانها استفاده میشوند، در اختیار مدارس غیردولتی قرار دهیم تا زمینه کیفیت بخشی به توسعه علم انسانی وتربیت نیروی انسانی مؤمن، متعهد و کارآمد فراهم گرد.
محمود زاده افزود: با توجه به مطالعاتی که در نظامهای آموزش و پرورش ۳۸ کشور پیشرفته دنیا داشته ام، چهار نوع مدرسه در جهان وجود دارد: «مدارس دولتی»، «غیردولتی»، «استعدادهای درخشان» و «مدارس استثنایی» و بر این باورم که دولتها به تنهایی قادر به تأمین نیازهای آموزش و پرورش نیستند.
وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی، متناسب با اسناد بالادستی مانند؛ «سندتحول بنیادین» و «بیانیه گام دوم انقلاب»، مأموریت سنگینی بر عهده آموزش و پرورش گذاشته است، در این اسناد، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) رکن اصلی تمدن سازی را «نظام تعلیم و تربیت» میدانند و به صورت تأکیدی به آموزش و پرورش اشاره دارند؛ لذا وظیفه آموزش و پرورش نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقایسه با سایر کشورها سنگینتر است.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی گفت: در موضوع آموزش و پرورش تمامی ذی نفعان باید مشارکت داشته باشند؛ که بخشی از این ذی نفعان معلمان، دانش آموزان، اولیا و مؤسسان و بخش دیگر، شرکای ما در نهادهای دولتی و غیردولتی، سمن ها، خیرین و. هستند.
محمود زاده ادامه داد: انتظار میرود؛ مدارس غیردولتی در کنار کیفیت بخشی به مسائل آموزشی و رویکرد علمی، رویکرد تربیتی و فرهنگی خوبی هم داشته باشند و در راستای دغدغههای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تحقق برنامههای سندتحول بنیادین آموزش و پرورش و تحقق تربیت تمام ساحتی در آموزش و پرورش، نیازمند همکاری مؤسسان مدارس غیردولتی سراسر کشور هستیم.
محمودزاده تصریح کرد: قرار است در «مدرسه شیشه ای» تمامی فرآیندهای تعلیم و تربیت در دید مردم قرار گیرد، از روز اولی که اولیا دانش آموزان برای ثبت نام وارد مدرسه میشوند باید بداند که برای فرزندشان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ چقدر باید هزینه کنند. این شفافیت در راستای شعارهای دولت مردمی سیزدهم است.
وی افزود: آمادگی داریم تا رشتههای جدیدی در شاخههای آموزشهای فنی و حرفهای و کار و دانش ایجاد کنیم تا بتوانیم به جوانان و نوجوانان در مسیر اشتغال، کمک کنیم.
محمودزاده گفت: برای توسعه علوم انسانی در مدارس غیردولتی نیز آمادگی داریم و امیدوارم بتوانیم با همکاری ائمه جمعه، فضاهای با کاربری آموزشی و پرورشی و مواردی را که به صورت عام المنفعه در استانها استفاده میشوند، در اختیار مدارس غیردولتی قرار دهیم تا زمینه کیفیت بخشی به توسعه علم انسانی وتربیت نیروی انسانی مؤمن، متعهد و کارآمد فراهم گرد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *