دردسرهای شرکت‎های هواپیمایی آمریکا در پی شیوع کرونا

10:51 - 22 دی 1400
کد خبر: ۷۸۸۶۳۵
ایجاد دردسر برای شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی در میانه شیوع کرونا همچنان ادامه دارد.
یک شرکت هواپیمایی آمریکایی از بازداشت مردی که پس از آسیب زدن به هواپیما، قصد فرار را داشت، خبر داد.
 
به گزارش «سی ان ان»، شرکت هواپیمایی «امریکن ایرلاینز» اعلام کرد حادثه در پرواز «هندوراس» به «میامی» با بازداشت یک مرد مسافر پایان یافت.
 
این شرکت هواپیمایی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یک مسافر پس از حضور در کابین هواپیما و پس از آن کابین خلبان، به آن خسارت زده و قصد داشت از پنجره کابین فرار کند که دستگیر شد.
 
براساس بیانیه مذکور، پلیس محلی پس از مداخله خدمه هواپیما وارد عمل شده و این مرد را دستگیر کرد؛ اما هویت این مرد هنوز اعلام نشده است.
 
این حادثه در فرودگاهی در «هندوراس» و برای هواپیمای عازم به «میامی» رخ داد.
 
اگرچه دلیل این حادثه اعلام نشده است، اما خطوط هوایی آمریکا در میانه شیوع کرونا با افزایش حوادث مشابه و درگیر مسافران سرکش، مواجه بوده است؛ چراکه پرسنل هوایی اکنون وظیفه اجرای قوانین ماسک و دیگر پروتکل‌های مرتبط با کرونا را دارند.
اداره هوانوردی فدرال آمریکا در سال ۲۰۲۱، ۵ هزار و ۹۸۰ مورد شکایت مربوط به مسافران سرکش را دریافت کرده است.
 
براساس اعلام این اداره، در سال گذشته ۴ هزار و ۹۲۰ مورد شکایت مربوط به ماسک دریافت شد و هزار و ۷۵ تحقیق آغاز شده است؛ این رقم ۵ برابر بیشتر از شکایت‌های دریافتی در سال ۲۰۲۰ است.
 
اداره امنیت حمل و نقل آمریکا در ماه گذشته اعلام کرد مسافرانی که ایجاد دردسر کنند، اعتبارنامه TSA PreCheck خود را از دست می‌دهند، جریمه می‌شوند و حتی برخی شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند مسافران خاصی را از خدمات خود محروم کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *