ثبت رکوردی جدید در کاهش محبوبیت بایدن

16:17 - 21 دی 1400
کد خبر: ۷۸۸۵۲۴
دموکرات‌ها در حالی به استقبال انتخابات میان دوره‌ای کنگره می‌روند که نظرسنجی‌ها از عدم محبوبیت جو بایدن و دیگر مقام‎های دموکرات خبر می‌دهند.

نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکادر وضعیت بدی قرار دارد.

به گزارش «ریویو ژورنال»، نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه «ریل کلیر پالیتیکس» نشان می‌دهد که ۵۲.۶ درصد از مردم آمریکا دیدگاه نامطلوبی درباره کاخ سفید و ریاست جمهوری جو بایدن دارند.

در حالی که تنها ۴۲ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد بایدن در دوران ریاست جمهوری را تایید می‌کنند.

اما بایدن در مقایسه با دیگر دموکرات‌ها جایگاه بهتری دارد؛ عدم محبوبیت کامالا هریس، معاون جو بایدن، ۵۳ درصد است و این رقم برای نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، ۵۷.۷ درصد است.

در حال حاضر و در میانه شیوع ویروس کرونا، تورم در آمریکا به بالاترین میزان خود در ۳۰ سال گذشته رسیده و بسیاری از مشاغل به تعطیلی کشیده شده‎اند.

«ریویو ژورنال»، می‌گوید «مشکل اصلی بایدن فقدان شدید مدیریت است؛ در موضوعات مختلف از ویروس کرونا گرفته تا خروج از افغانستان، وی غافلگیر شده است.»

بر اساس یک نظرسنجی، آمریکایی‌ها مشکلات اقتصادی ناشی از همه‌ گیری کرونا را به عنوان نگرانی اصلی خود فهرست کردند، حتی در وضعیتی که این همه‌گیری همچنان آمریکا را فرا گرفته است.

همه گیری کرونا تنها توسط ۳۷ درصد از مردم آمریکا به عنوان پنج اولویت اصلی دولت این کشور در سال جاری فهرست شده است؛ حداقل ۵۳ درصد از آمریکایی‌ها این ویروس را در سال گذشته به عنوان یک نگرانی اصلی ذکر کرده بودند.

به گزارش «نیوز ویک»، نظرسنجی دیگری نیز از سوی موسسه «FiveThirtyEight» انجام شده است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که محبوبیت بایدن در روز ۷ ژانویه ۴۲.۹ درصد بوده و این رقم برای روز ۶ ژانویه نیز ثابت بوده است، اما محبوبیت وی در مقایسه با اواخر ماه دسامبر که ۴۳.۴ درصد بوده با کاهش همراه شده است.

«نیوزویک»، بر این نکته تاکید کرده که بایدن در حالی سال ۲۰۲۲ را آغاز کرد که محبوبیت وی در سطح پایینی قرار دارد و وی با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند.

این رسانه آمریکایی همه گیری ویروس کرونا و آشفتگی در خروج آمریکا از افغانستان را از اصلی‌ترین علل عدم محبوبیت بایدن توصیف می‌کند.


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *