سال ۲۰۲۱؛ سالی مملو از شلیک پلیس آمریکا به مردم

15:27 - 15 دی 1400
کد خبر: ۷۸۶۹۸۱
با وجود واکنش‌های ملی علیه اقدامات خشن پلیس آمریکا، هم در میان محافظه‌کاران و هم دموکرات‌های میانه‌رو، هنوز یک اپیدمی خشونت پلیس در این کشور وجود دارد.

- اخیراً شواهد جدیدی در مورد تیراندازی مرگبار یک افسر پلیس «لس آنجلس» در ایالت کالیفرنیای آمریکا به دو نفر در ۲۳ دسامبر به دست آمده است: یک مورد، مردی به ظاهر دیوانه که در یک فروشگاه «برلینگتون» با قفل دوچرخه به افراد به طور تصادفی حمله می‌کرد و دیگری یک رهگذر ۱۴ ساله.


به گزارش «ویک»، فیلم ضبط شده از دوربین نصب شده روی لباس این افسر نشان می‌دهد که او با وجود اینکه افسران دیگر بیش از ده‌ها بار به او گفتند «آرام باش» به سرعت صحنه وارد شد، سپس بدون اخطار شفاهی یا تلاش برای خلع سلاح فرد مجرم، با سلاح به او شلیک کرد. در این میان یک دختر نوجوان هم به دلیل کمانه کردن گلوله این افسر پلیس کشته شد.


این یک تراژدی است. این همچنین یادآوری است که با وجود واکنش‌های ملی علیه اقدامات خشن پلیس، هم در میان محافظه‌کاران و هم دموکرات‌های میانه‌رو، هنوز یک اپیدمی خشونت پلیس در این کشور وجود دارد و تا زمانی که کسی کاری در مورد آن انجام ندهد، این اتفاق ادامه خواهد داشت.


این ماجرا که در «لس آنجلس» رخ داد، تنها برجسته‌ترین ماجرای اخیر خشونت پلیس است. به طور کلی، «واشنگتن پست» تخمین زده که در سال جاری حدود ۹۰۰ آمریکایی توسط پلیس کشته شده اند.

خواندن این آمار‌ها از طریق پایگاه‌های داده، مقطعی تلخ از اختلال عملکرد انسانی را ارائه می‌دهد؛ افرادی که پس از تعقیب و گریز پلیس به دنبال توقف به دلیل رانندگی با گواهینامه معلق کشته می‌شوند، یا به این دلیل که گفته می‌شود پس از یک اختلاف خانگی با چاقو به سمت افسران حمله می‌کنند.


گاهی اوقات اقدامات پلیس متناسب و معقول به نظر می‌رسد. در موارد دیگر، آن‌ها کاملاً غیرقابل توجیه هستند؛ مانند موردی که افسر پلیس «مینه سوتا» که اخیراً به خاطر قتل یک مرد سیاهپوست ۲۰ ساله غیرمسلح در آوریل محکوم شد، یا قتل مستقیم، مانند قتل جورج فلوید.


نرخ جنایات خشونت آمیز آمریکا بالاتر از کشور‌های مشابه است. نرخ جنایت تا حدی به دلیل نابرابری شدید اقتصادی و ناعدالتی وضعیت رفاهی بر اساس رنگ پوست (همراه با مقادیر مسخره اسلحه و پلیس نالایق) بالاتر هستند.


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *