فضای امنیتی واشنگتن در سالگرد حمله به کنگره/بایدن تهدید به استیضاح شد

12:21 - 15 دی 1400
کد خبر: ۷۸۶۹۶۲
همزمان با سالروز حمله به کنگره آمریکا، پلیس کنگره تدابیر امنیتی را افزایش داده است این در حالی است که یک نماینده جمهوریخواه تهدید به استیضاح جو بایدن کرده است.

روز ۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ و همزمان با نشست کنگره آمریکا برای تایید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور، ساختمان کنگره هدف حمله حامیان «دونالد ترامپ»، قرار گرفت.

به گزارش «رویترز، سی ان ان و سی ان بی سی»، همزمان با سالروز حمله به کنگره آمریکا که جنجال‌های بسیاری را به همراه داشت، مقام‎های فدرال در واشنگتن در حال اتخاذ و تقویت تدابیر امنیتی هستند.

«الخاندرو مایورکاس»، وزیر امنیت داخلی آمریکا، گفت «وزارت امنیت داخلی آمریکا با سطح هوشیاری بالا عمل می‌کند، زیرا ما به طور کلی در سطح بالاتری از تهدید قرار داریم.»

وی در جمع خبرنگاران، گفت «تهدید افراط گرایان خشن داخلی بسیار بزرگ است.»

«تام منگر»، رئیس پلیس کنگره آمریکا، نیز می‎گوید «پلیس کپیتال هیل این قابلیت را دارد که یک سال پس از حمله شورش‌ کنندگان به کنگره، حمله به پلیس و تهدید قانون‌گذاران، از حمله اوباش جلوگیری کند.»

در همین حال قرار است «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، همزمان با سالروز حمله به کنگره، سخنرانی کند.

کاخ سفید می‌گوید که بایدن در این سخنرانی درباره این حادثه سخن خواهد گرفت و به «ادعا‌های دروغ ترامپ» پاسخ خواهد داد.

«جنیفر ساکی»، سخنگوی کاخ سفید نیز گفت «رئیس‌جمهور قرار است درباره حقیقت آنچه اتفاق افتاده صحبت کند، نه دروغ‌هایی که برخی، از آن زمان منتشر کرده‌اند، و درباره خطری که این موضوع برای حاکمیت قانون و سیستم حکومت‌داری ما ایجاد کرده سخن می‌گوید.»

با این وجود «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نشستی را که به عنوان کنفرانس مطبوعاتی قرار بود در اولین سالگرد حمله به کنگره برگزار کند، لغو کرد.

ترامپ قصد داشت طی یک سخنرانی در باشگاه خود در «مار-ئه-لاگه» از عوامل حمله به کنگره دفاع کند.

وی در بیانیه‌ای گفت که به دلیل «سوگیری و عدم صداقت کامل» رسانه‌ها و کمیته منتخب مجلس نمایندگان که درباره نقش وی در حمله ژانویه گذشته تحقیق می‌کنند، این سخنرانی را لغو می‌کند.

در همین حال «تد کروز»، سناتور جمهوریخواه آمریکایی پیش بینی کرد جمهوریخواهان در صورتی که در انتخابات میان دوره‌ای مجلس نمایندگان آمریکا اکثریت را به دست آورند، «جو بایدن» را استیضاح خواهند کرد.

وی با اشاره به دوبار رای دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح «دونالد ترامپ»، گفت «دموکرات‌ها استیضاح را سلاح کردند؛ آن‌ها از آن برای اهداف حزبی برای تعقیب ترامپ استفاده کردند، زیرا با او مخالف بودند.»

در خبری دیگر، ویدئویی از «جو بایدن» منتشر شده که وی در اظهاراتی به جای سال ۲۰۲۲ از ۲۰۲۰ استفاده می‌کند.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3404807_463.mp4']

بایدن در این ویدئو که چهار روز بعد از آغاز سال ۲۰۲۲ بوده، می‌گوید «دلایل زیادی وجود دارد که به سال ۲۰۲۰ خوش بین باشیم.»

گاف بایدن پس از سال نو در حالی رخ داد که وی از مردم آمریکا خواست به پوشیدن ماسک و واکسینه شدن در برابر کرونا ادامه دهند، زیرا سویه اومیکرون باعث رکورد بالای تعداد موارد ابتلا می‌شود.


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *