افزایش خشونت با سلاح گرم در مناطق محروم آمریکا

14:04 - 08 دی 1400
کد خبر: ۷۸۴۷۷۱
یک گزارش نشان می‎دهد قتل و حملات با اسلحه در مناطق محروم آمریکا افزایش یافته است.

- مطالعه جدید برنامه تحقیقاتی پیشگیری از خشونت در آمریکا نشان می‎دهد در ۵ ماه اول همه‌ گیری، خشونت در جوامع محروم آمریکا افزایش یافت.

به گزارش «گاردین»، این مطالعه که در ژورنال سلامت عمومی آمریکا منتشر شده، کد‌های پستی ۱۳ شهر بزرگ آمریکا، از لس آنجلس گرفته تا بوستون را با هم مقایسه کرده تا ببیند که چگونه خشونت تسلیحاتی بر مناطق محروم در مقابل مناطق ممتاز، بر اساس نژاد و اقتصاد تاثیر می‌گذارد یا خیر.

محققان، میزان خشونت با اسلحه را در این مناطق از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ مقایسه کردند؛ آن‌ها دریافتند افرادی که در کد‌های پستی زندگی می‌کنند که در رده مناطق محروم قرار می‌گیرند، در مقایسه با همسایگان ثروتمندترشان بیشتر در معرض خشونت با سلاح گرم هستند.

«جولیا شلایمر»، محقق ارشد این مطالعه، می‎گوید «متاسفانه یافته‌ها چندان شگفت‌ انگیز نبودند؛ نابرابری در خشونت برای مدت طولانی وجود داشته است و همه‌گیری بر ساختار‌های جوامعی تاثیر می‌گذارد که بیشترین بار را متحمل شده‌اند.»

به طور کلی، «شلایمر» و تیم او دریافتند، قتل و حملات با اسلحه در مارس تا جولای ۲۰۲۰ در مقایسه با میانگین رقم برای مدت مشابه سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی ۲۷.۷ درصد و ۴ درصد افزایش یافته است.

هنگامی که تیم داده‌های خشونت سلاح گرم در سطح کد پستی در مقابل آرایش نژادی و سطح درآمد افراد در آن مناطق تجزیه و تحلیل کردند، دریافتند که تفاوت‌های نژادی عمیقاً در محله‌ها ریشه‌دار شده است.

مناطقی که ساکنان سیاه‌ پوست کم‌درآمد و رنگین‌پوستان در آن‌ها متمرکز بودند، جزو محروم‌ترین مناطق بودند و به‌طور میانگین هر کد پستی که توسط «شلایمر» و تیمش تجزیه و تحلیل شد، در مقایسه با مناطق ممتاز شاهد ۱۴ مورد خشونت با سلاح گرم، ۱۵۰ حمله شدید و ۵ قتل بیشتر بود.

در حالی که قتل در سرتاسر آمریکا زیاد است، اما این افزایش بر همه مناطق و گروه‌های نژادی به طور یکسان تاثیر نمی‌گذارد.

به گفته دادستان کل کالیفرنیا، در این ایالت، جایی که سیاه پوستان حدود ۶ درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند، ۳۱ درصد از قربانیان قتل در سال ۲۰۲۰ را سیاه‌ پوستان تشکیل دادند.


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *