«اومیکرون» هزاران پرواز را در جهان لغو کرد

11:41 - 06 دی 1400
کد خبر: ۷۸۴۶۸۸
افزایش مبتلایان به سویه اومیکرون کرونا باعث افزایش تدابیر محدودیتی در بخش‎هایی از جهان شده است.

- بیش از هزار پرواز در آمریکا و هزاران پرواز دیگر در سراسر جهان، به دلیل گسترش سویه «اومیکرون» ویروس کرونا در یکی از شلوغ‌ترین تعطیلات آخر هفته سال برای سفر، لغو شدند.

به گزارش «نیویورک تایمز»، تا عصر یکشنبه بیش از ۶ هزار پرواز در سراسر جهان لغو شده است.

بر اساس گزارش‎ها، ۲ هزار و ۵۱۳ پرواز تنها در روز یکشنبه لغو شده که ۹۲۷ مورد از آن‌ها در آمریکا بود.

گزارش‎ها نشان می‎دهند ۱۲ درصد از پرواز‌های شرکت «جت بلو»، ۶ درصد از پرواز‌های «دلتا ایرلاینز»، ۵ درصد از پرواز‌های «یونایتد ایرلاینز» و ۲ درصد از پرواز‌های «امریکن ایرلاینز» تا ظهر روز یکشنبه لغو شده‎اند.

با گسترش سریع سویه «اومیکرون»، آمریکا افزایش شدید موارد ابتلا به کووید را تجربه می‌کند.

میانگین روزانه ابتلا‌ها در کریسمس که تقریباً ۲۰۱ هزار مورد روزانه است، از میانگین ابتلا‌ها در پیک تابستان امسال، که به دلیل گسترش سویه دلتا بود، بیشتر است.

«آنتونی فائوچی»، متخصص بیماری‌های عفونی در آمریکا، می‎گوید که موارد ابتلا به کووید-۱۹ احتمالاً با گسترش سریع سویه «اومیکرون» در سراسر جهان ادامه خواهد یافت.

آمریکا همچنین در اواسط دسامبر به آمار بیش از ۸۰۰ هزار مرگ و میر ناشی از این بیماری رسید.

تعدادی از کشور‌ها در سراسر اروپا اقدامات جدیدی را برای فاصله‌گذاری اجتماعی در جهت جلوگیری از افزایش مبتلایان کوویدی ناشی از سویه اومیکرون انجام داده‌اند.

این در حالی است که دولت‌های فرانسه و انگلیس همچنان در بازگرداندن محدودیت‌ها مردد هستند.

کشور‌هایی از جمله بلژیک، هلند و آلمان محدودیت‌هایی را پس از کریسمس اعمال خواهند کرد.

این اقدامات شامل تعطیلی باشگاه‌ها، محدود کردن تجمع در رستوران‌ها و لغو رویداد‌های بزرگ است.

استرالیا نیز روز دوشنبه اولین مرگ تایید شده خود را بر اثر ابتلا به سویه جدید اومیکرون در میان افزایش مجدد ابتلا‌های روزانه گزارش کرد، اما مقام‎های این کشور از اعمال محدودیت‌های جدید خودداری کردند، زیرا هنوز نرخ بستری شدن در بیمارستان پایین است.

«اومیکرون» که توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان سویه نگران کننده مشخص شده، موج جدیدی از کووید-۱۹ را در آفریقای جنوبی، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و چندین منطقه دیگر به راه انداخته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از مقام‎های بهداشتی فرانسه، گزارش داد که این کشور روز یکشنبه بیش از ۱۰۰ هزار مورد ابتلا را در یک روز برای اولین بار در این همه گیری، ثبت کرد.

طی هفته گذشته بیش از هزار نفر در فرانسه به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند و تعداد کل قربانیان این کشور به بیش از ۱۲۲ هزار نفر رسید.

سرویس بهداشتی منطقه‎ای، در فرانسه می‎گوید که بیش از یک نفر از هر ۱۰۰ نفر در منطقه پاریس در هفته گذشته ابتلای مثبت را تجربه کرده‏‎اند؛ تعداد بستری‌های کووید-۱۹ نیز طی ماه گذشته ۲ برابر شده است.

انگلیس نیز بیش از ۱۰۰ هزار مورد ابتلا به کووید را در یک روز ثبت کرد؛ همچنین ۱۳۷ نفر دیگر در این کشور بر اثر این ویروس جان خود را از دست دادند.

ایتالیا پس از ۳ روز متوالی رکورد تعداد موارد ابتلا، در روز یکشنبه ۲۴ هزار و ۸۸۳ مورد جدید ابتلا را در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته ثبت کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *