پنهانکاری آمریکا درباره تعداد قربانیان حملات هوایی

10:59 - 28 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۲۷۵۹
یک گزارش نشان می‎دهد که فرماندهی نظامی آمریکا تحقیقات کاملی را درباره کشته شدن غیرنظامیان در حملات هوایی این کشور انجام نداده است.

- «نیویورک تایمز»، در گزارشی فاش کرد ارتش آمریکا اطلاعات مربوط به تعداد تلفات غیرنظامیان را از جمله کودکان در پی حملات در عراق، سوریه و افغانستان طی سال‌های گذشته منتشر نکرده است.

«نیویورک تایمز»، می‎افزاید فرماندهی پنتاگون تحقیقات کاملی را درباره چنین حوادثی انجام نداده و اقداماتی برای جلوگیری از آن‌ها در آینده انجام نداده است.

آمار رسمی منتشر شده از سوی وزارت دفاع آمریکا می‎گوید، از سال ۲۰۱۴ تاکنون، زمانی که نیرو‌های داعش در عراق و سوریه مورد حمله قرار گرفتند، هزار و ۴۱۷ غیرنظامی و از سال ۲۰۱۸ تاکنون ۱۸۸ غیرنظامی در نتیجه حملات هوایی آمریکا در افغانستان کشته شده‎اند.

این در حالی است که مطالب تحلیل شده توسط روزنامه نگاران نشان می‌دهند که صد‌ها قربانی در میان آمار وزارت دفاع آمریکا لحاظ نمی‌شوند.

تلفات غیرنظامی اغلب به این دلیل است که ارتش آمریکا هنگام آماده شدن برای حمله، وضعیت میدانی را به اشتباه محاسبه می‌کرد، غیرنظامیان را تروریست تشخیص می‌داد و در بسیاری از موارد، ارتش آمریکا در نظر نمی‌گرفت که غیرنظامیان ممکن است در ساختمان‌های مورد هدف در این منطقه حضور داشته باشند.

این روزنامه تاکید می‌کند که فرماندهی پنتاگون تخمین‌های خود را از تلفات احتمالی غیرنظامیان تنها در تعداد کمی از موارد منتشر کرده است و رویه‌های داخلی به ندرت شامل تغییراتی در آمادگی برای حملات آینده می‌شود و هرگز به اقدامات انضباطی علیه پرسنل نظامی منجر نشده است.

پنتاگون تنها در ۱۲ درصد از تعداد کل حملات هوایی که در آن غیرنظامیان کشته شدند تحقیقات کامل را توصیه کرده است.

فرماندهی نظامی آمریکا تنها در کمتر از ۱۰ مورد به خانواده‌های کشته‌شدگان و مجروحان غرامت پرداخت کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *