پنتاگون عاملان حمله به شهروندان افغانستانی در کابل را مجازات نمی‎کند

11:18 - 23 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۱۶۵۹
وزارت دفاع آمریکا عاملان قتل ۱۰ غیرنظامی افغانستانی را به بهانه شکست عملیات و نه سهل انگاری، مورد مجازات قرار نمی‌دهد.
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که برای نظامیان آمریکایی عامل حمله پهپادی به «کابل»، پایتخت افغانستان، هیچ اقدام انضباطی در نظر نگرفته است.
 
به گزارش «گاردین»، «جان کربی»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، گفت «حمله پهپادی منجر به کشته شدن ۱۰ غیرنظامی نشان دهنده شکست در عملیات بود و نه سهل انگاری یا اقدام نادرست.»
 
وی تاکید کرد «هیچ یک از نیرو‌ها یا مقام‌های آمریکایی به دلیل حمله پهپادی ماه آگوست علیه کابل که منجر به کشته شدن ۱۰ غیرنظامی افغانستانی شد، با برخورد انضباطی مواجه نخواهند شد و وزیر دفاع آمریکا در بررسی سطح بالای این حادثه، خواستار پاسخگویی بیشتر نشد.»
 
سخنگوی پنتاگون مدعی شد که اگر وزیر دفاع آمریکا باور داشت که پذیرش مسئولیت در این رابطه لازم است، مطمئناً از تلاش‌ها حمایت می‌کرد.
 
حمله پهپادی ۲۹ آگوست (۷ شهریور) آمریکا به «کابل» در روز‌های پایانی تخلیه این شهر از سوی آمریکا، با شلیک موشک به سمت هدف از پیش تعیین شده، منجر به کشته شدن شماری از شهروندان افغانستانی از جمله یک مرد افغانستانی شد که برای گروه کمک رسان آمریکایی کار می‌کرد.
مقام‌های آمریکایی این حمله را با توجیه دریافت اطلاعاتی مبنی بر حمله احتمالی داعش به عملیات تخلیه فرودگاه «کابل» انجام داده بودند.
 
گزارش ماه نوامبر بازرس کل نیروی هوایی آمریکا، حمله پهپادی مذکور را یک اشتباه خوانده بود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *