ثبت ۵۰ میلیون کرونایی در آمریکا/شمار قربانیان از ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد

10:13 - 22 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۱۳۳۸
آمریکا به عنوان کرونازده‌ترین کشور جهان حدود یک پنجم مبتلایان به این بیماری در جهان را در خود جای داده است.
در حالی که شمار مبتلایان به کرونا در جهان به حدود ۲۷۰ میلیون ۵۰۰ هزار نفر رسید، این میزان در آمریکا به حدود ۵۱ میلیون نفر رسید.
 
به گزارش «رویترز»، شمار مبتلایان به کرونا از رقم ۵۰ میلیون و شمار قربانیان این بیماری در کرونازده‌ترین کشور جهان، از رقم ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد.
 
سویه غالب بیماری کرونا در آمریکا، همچنان سویه «دلتا» است اما گزارش ها، از شیوع گسترده سویه «اومیکرون»، در این کشور حکایت دارد.
 
افزایش موارد ابتلای روزانه در آمریکا در ۲ هفته اخیر پس از روند کاهشی حدودا ۲ ماهه، نگرانی‌ها را در این کشور تشدید کرده است؛ البته مقام‌های بهداشتی آمریکا، این افزایش شمار مبتلایان را ناشی از سویه «دلتا» می‌دانند.
 
ایالت‌های سردتر آمریکا مانند «ورمونت»، «نیوهمپشایر» و «میشیگان» شاهد بیشترین افزایش آلودگی‌های جدید براساس موارد روزانه ابتلا هستند.
 
در همین حال شمار بیماران کرونایی بستری شده در آمریکا نیز در حال افزایش است و از تعطیلات پایان نوامبر تاکنون شاهد رشد ۲۰ درصدی بوده است.
 
در ماه گذشته، مرگ و میر‌های کرونایی در آمریکا ۴.۶ درصد افزایش یافته است.
مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نیز اعلام کرد که تقریبا نیمی از ایالت‌های آمریکا، موارد ابتلا به «اومیکرون» را شناسایی کردند، اما سویه دلتا همچنان دلیل ابتلای ۹۹ درصد بیماران است.
 
براساس تجزیه و تحلیل‌های «رویترز»، رسیدن شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به رقم ۲۵ میلیون نفر یک سال زمان برد، اما در ۳۲۳ روز، تعداد موارد ابتلا به این بیماری از ۲۵ میلیون به ۵۰ میلیون نفر افزایش یافت.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *