تعیین معلم ثابت برای مناطق محروم و نذر خدمت را با جدیت پیگیری میکنیم
وزیر آموزش و پرورش، گفت:طرحهایی مانند «تعیین معلم ثابت برای مناطق محروم» و «نذر خدمت» را در آموزش و پرورش با جدیت پیگیری میکنیم.
خبرگزاری میزان -
خبرگزاری میزان-یوسف نوری در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان این که آموزش و پرورش از مهمترین وزارتخانهها از نظر ارتباط با آحاد مردم است، اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت از این جهت که تربیت نسل آینده را بر عهده دارد از اهمیت ویژهای برخوردار است.
وی افزود: ما باید فرزندان این جامعه را به گونهای تربیت کنیم که علاوه بر سایر صلاحیتها، صلاحیتهای معنوی را هم کسب کنند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که برخی در کشور به دنبال نفی اعتقادات و باورهای دینی از نظام تعلیم و تربیت بودند، گفت: پس از اینکه در سال ۱۳۹۰سند تحول آموزش و پرورش تنظیم شد عدهای بحث توسعه جهانی را مطرح و اجرای سند تحول بنیادین را از مدار خارج کردند و به دنبال اجرای سند ۲۰۳۰بودند.
وی با بیان این که تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش محدود شده است، افزود: لازم است حوزههای علمیه به کمک نظام آموزش و پرورش آمده و مدارس وابسته به حوزههای علمیه توسعه یابد تا شاهد تربیت دینی در مدارس باشیم.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، نوری با اشاره به اهمیت استراتژیک نظام آموزشی کشور گفت: ما با تشکیل ستاد همکاریهای حوزههای علمیه و آموزش و پرورش انتظار داریم حوزههای علمیه در نظام آموزشی کشور ورود کنند و در این راستا باید زمینه حضور طلبههای جوان در مدارس و دانشگاهها را فراهم کنیم تا بچهها، نوجوانان و جوانان بیشتر از گذشته با «دین» آشنا شوند.
وی با تأکید بر این که «سند تحول آموزش و پرورش» را با همکاری «نهاد مذهب و دین»، اجرا خواهیم کرد، گفت: رایزنیهای لازم برای آغاز این کار انجام شده است و در کنار آن طرحهایی مانند «تعیین معلم ثابت برای مناطق محروم» و «نذر خدمت» را در آموزش و پرورش با جدیت پیگیری میکنیم.
وی افزود: ما باید فرزندان این جامعه را به گونهای تربیت کنیم که علاوه بر سایر صلاحیتها، صلاحیتهای معنوی را هم کسب کنند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که برخی در کشور به دنبال نفی اعتقادات و باورهای دینی از نظام تعلیم و تربیت بودند، گفت: پس از اینکه در سال ۱۳۹۰سند تحول آموزش و پرورش تنظیم شد عدهای بحث توسعه جهانی را مطرح و اجرای سند تحول بنیادین را از مدار خارج کردند و به دنبال اجرای سند ۲۰۳۰بودند.
وی با بیان این که تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش محدود شده است، افزود: لازم است حوزههای علمیه به کمک نظام آموزش و پرورش آمده و مدارس وابسته به حوزههای علمیه توسعه یابد تا شاهد تربیت دینی در مدارس باشیم.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، نوری با اشاره به اهمیت استراتژیک نظام آموزشی کشور گفت: ما با تشکیل ستاد همکاریهای حوزههای علمیه و آموزش و پرورش انتظار داریم حوزههای علمیه در نظام آموزشی کشور ورود کنند و در این راستا باید زمینه حضور طلبههای جوان در مدارس و دانشگاهها را فراهم کنیم تا بچهها، نوجوانان و جوانان بیشتر از گذشته با «دین» آشنا شوند.
وی با تأکید بر این که «سند تحول آموزش و پرورش» را با همکاری «نهاد مذهب و دین»، اجرا خواهیم کرد، گفت: رایزنیهای لازم برای آغاز این کار انجام شده است و در کنار آن طرحهایی مانند «تعیین معلم ثابت برای مناطق محروم» و «نذر خدمت» را در آموزش و پرورش با جدیت پیگیری میکنیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *