شهرداری را برای بعد از کرونا ملزم به ارائه برنامه کرده ایم
احمد صادقی گفت: اخیرا ما مصوبهای را در یکی از جلسات شورای شهر داشتیم که طبق آن بعد از مهار شدن بیماری کرونا که با افزایش حجم مسافران حمل و نقل عمومی روبرو خواهیم شد باید برنامه ریزیهایی اتفاق بیفتد.
خبرگزاری میزان -
وی در واکنش به اینکه حرکت مدیریت شهری تهران برای رفتن به سمت خودبسندگی در تامین اعتبارات مالی چقدر ضروری است گفت: همین امروز هم شهرداری از منبع درآمد مستقل برخوردار است. الان مشکل ما این است که بر اساس قوانینی که در دهه شصت به تصویب رسیده شهر تهران باید به لحاظ مالی خودکفا باشد. اما چون مدیریت شهری پایتخت از درآمدهای پایدار بی بهره است به درآمدزایی در حوزه شهرسازی روی آورده است. این مساله متاسفانه مشکلات متعددی را برای شهر تهران به وجود آورده است. ما باید تفاوت میان مدیریت تهران به عنوان یک کالبد شهری با مدیریت تهران به عنوان پایتخت کشور را مورد توجه قرار بدهیم. چون همیشه در کل دنیا این مساله مورد توجه قرار گرفته است. مسالهی پایتخت درواقع یک موضوع ملی محسوب میشود؛ بنابراین توقع این است که برای اداره آن شهری که پایتخت به حساب میآید از بودجههای ملی استفاده بشود.
صادقی درباره این پرسش که اقبال مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی پس از انجام واکسیناسیون باعث افزایش هزینههای شهری خواهد شد گفت: اخیرا ما مصوبهای را در یکی از جلسات شورای شهر داشتیم که طبق آن بعد از مهار شدن بیماری کرونا که با افزایش حجم مسافران حمل و نقل عمومی روبرو خواهیم شد باید برنامه ریزیهایی اتفاق بیفتد. بر این اساس ما الزاماتی را برای شهرداری لحاظ کرده ایم که بعد از پایان بیماری کرونا طرحهایی را برای حمل و نقل عمومی تهران به اجرا در بیاورد. ما منتظر هستیم مدیریت شهری برنامه هایش را در این رابطه ارائه کند که البته جزئیات مربوط به آن باید از همکاران ما در کمیسیون حمل و نقل پرسیده شود.
احمد صادقی عضو کمیسیون برنامه و بودجهی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص چرایی نارضایتی همیشگی مسوولان شهری درباره تامین نشدن منابع اعتباری مربوط به تامین ناوگان حمل و نقل عمومی و هوشمند کردن شبکه حمل و نقل به میزان گفت: البته ما با مشکل کمبود اعتبارات مربوط به این نوع طرحها هم مواجه هستیم. اما مسالهی اساسی ما در اداره شهر تهران این موضوعات نیست. مشکل اصلی ما در شهر تهران این است که یک مدیریت واحد نداریم. اگر عدهای این طور تصور میکنند که بودجه لازم برای اداره پایتخت و رفع نیازمندیهای شهر وجود ندارد پس این اعتباراتی که شهرداری برای خرید اتوبوسهای جدید تخصیص داده از کجا آمده است؟ آیا اگر دولت به مدیریت شهری تهران بودجههای جدیدی را اختصاص بدهد مشکلات ما برای اداره شهر حل خواهد شد؟ واقعیت این است که مشکل اصلی ما این مسائل نیست.
وی در واکنش به اینکه حرکت مدیریت شهری تهران برای رفتن به سمت خودبسندگی در تامین اعتبارات مالی چقدر ضروری است گفت: همین امروز هم شهرداری از منبع درآمد مستقل برخوردار است. الان مشکل ما این است که بر اساس قوانینی که در دهه شصت به تصویب رسیده شهر تهران باید به لحاظ مالی خودکفا باشد. اما چون مدیریت شهری پایتخت از درآمدهای پایدار بی بهره است به درآمدزایی در حوزه شهرسازی روی آورده است. این مساله متاسفانه مشکلات متعددی را برای شهر تهران به وجود آورده است. ما باید تفاوت میان مدیریت تهران به عنوان یک کالبد شهری با مدیریت تهران به عنوان پایتخت کشور را مورد توجه قرار بدهیم. چون همیشه در کل دنیا این مساله مورد توجه قرار گرفته است. مسالهی پایتخت درواقع یک موضوع ملی محسوب میشود؛ بنابراین توقع این است که برای اداره آن شهری که پایتخت به حساب میآید از بودجههای ملی استفاده بشود.
بیشتر بخوانید:
پایتخت در سرازیری بودجه
عضو شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه آیا مانند سال گذشته که شورای شهر سابق پیش بینیهای لازم برای مشکل کرونا را صورت نداد باز هم در بستن بودجه شاهد مشکلاتی خواهیم بود اذعان داشت: در بحث تدوین بودجه ابتدا یک پیش بینیهای اولیهای اتفاق میافتد و بعد محاسباتی به انجام میرسد تا مشخص بشود که آیا براساس وضع موجود درآمدها محقق میشود یا نه. بعد از این مرحله یک اصلاحیهای ارائه میشود که اخیرا همکاران ما اصلاحیهی بودجه را بر اساس وضع موجود ارائه داده اند. امیدوار هستیم که ما بتوانیم متناسب با شرایط موجود بودجه را حقیقی کنیم.
عضو شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه آیا مانند سال گذشته که شورای شهر سابق پیش بینیهای لازم برای مشکل کرونا را صورت نداد باز هم در بستن بودجه شاهد مشکلاتی خواهیم بود اذعان داشت: در بحث تدوین بودجه ابتدا یک پیش بینیهای اولیهای اتفاق میافتد و بعد محاسباتی به انجام میرسد تا مشخص بشود که آیا براساس وضع موجود درآمدها محقق میشود یا نه. بعد از این مرحله یک اصلاحیهای ارائه میشود که اخیرا همکاران ما اصلاحیهی بودجه را بر اساس وضع موجود ارائه داده اند. امیدوار هستیم که ما بتوانیم متناسب با شرایط موجود بودجه را حقیقی کنیم.
صادقی درباره این پرسش که اقبال مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی پس از انجام واکسیناسیون باعث افزایش هزینههای شهری خواهد شد گفت: اخیرا ما مصوبهای را در یکی از جلسات شورای شهر داشتیم که طبق آن بعد از مهار شدن بیماری کرونا که با افزایش حجم مسافران حمل و نقل عمومی روبرو خواهیم شد باید برنامه ریزیهایی اتفاق بیفتد. بر این اساس ما الزاماتی را برای شهرداری لحاظ کرده ایم که بعد از پایان بیماری کرونا طرحهایی را برای حمل و نقل عمومی تهران به اجرا در بیاورد. ما منتظر هستیم مدیریت شهری برنامه هایش را در این رابطه ارائه کند که البته جزئیات مربوط به آن باید از همکاران ما در کمیسیون حمل و نقل پرسیده شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *