گرانفروشی و تقلب؛ بیشترین علت شکایت مردم به سازمان حمایت در آبان ماه
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه بیش از ۱۵ هزار گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات طی آبان دریافت شده است، گفت: بیشترین شکایات براساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و تقلب است.
خبرگزاری میزان -
- بنا به اعلام شاتا، عباس تابش گفت: در آبان ماه امسال ۱۵ هزار و ۹۶۰ فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها دریافت شده است.
از مجموع شکایات و گزارشهای دریافتی، ۱۵ هزار و ۷۹۶ فقره (۹۹ درصد) قابل پیگیری و ۱۶۴ فقره (یک درصد) غیرقابل پیگیری بوده است.
وی در این خصوص ادامه داد: از مجموع شکایات رسیدگی شده نیز، تعداد ۵ هزار و ۴۵ فقره (۳۱ درصد) منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی و ۶ هزار و ۴۶۰ فقره (۴۱ درصد) منجر به عدم احراز تخلف و ۴ هزار و ۴۵۵ فقره (۲۸ درصد) به علت انجام کارشناسی در حال پیگیری است.
رئیس سازمان حمایت با بیان اینکه از این تعداد شکایات، ۱۳ هزار و ۶۳۵ فقره (۸۵ درصد) مربوط به کالا و ۲ هزار و ۳۲۵ فقره (۱۵ درصد) مربوط به خدمات بوده است، ادامه داد: بیشترین شکایتهای دریافتی در بخش کالا مربوط به انواع نان و مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستورانهای غذا خوری است.
تابش با اشاره به اینکه بیشترین شکایات براساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و تقلب است، گفت: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات نیز در مجموع ۱۰ هزار و ۶۵ فقره (۶۳ درصد) تلفنی، ۲ هزار و ۳۰۰ فقره (۱۴ درصد) حضوری و ۳ هزار و ۵۹۵ فقره (۲۳ درصد) کتبی بوده است.
وی همچنین اضافه کرد: استانهای خراسان رضوی، تهران، هرمزگان و آذربایجان شرقی با افزایش تعداد شکایات و استانهای خوزستان، جنوب کرمان، کهگیلویه و بویر احمد و ایلام با کاهش شکایات مواجه بوده اند.
افزایش سهم شکایات بررسی شده نسبت به مهرماه
معاون وزیر صمت در پایان با بیان اینکه سهم شکایات بررسی شده (متخلف، غیر متخلف) از کل شکایات قابل پیگیری در آبان ماه سال جاری به میزان ۷۲ درصد بوده است، افزود: این رقم نسبت به مهر ماه سال جاری یک درصد افزایش داشته است.
وی در این خصوص ادامه داد: از مجموع شکایات رسیدگی شده نیز، تعداد ۵ هزار و ۴۵ فقره (۳۱ درصد) منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی و ۶ هزار و ۴۶۰ فقره (۴۱ درصد) منجر به عدم احراز تخلف و ۴ هزار و ۴۵۵ فقره (۲۸ درصد) به علت انجام کارشناسی در حال پیگیری است.
رئیس سازمان حمایت با بیان اینکه از این تعداد شکایات، ۱۳ هزار و ۶۳۵ فقره (۸۵ درصد) مربوط به کالا و ۲ هزار و ۳۲۵ فقره (۱۵ درصد) مربوط به خدمات بوده است، ادامه داد: بیشترین شکایتهای دریافتی در بخش کالا مربوط به انواع نان و مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستورانهای غذا خوری است.
تابش با اشاره به اینکه بیشترین شکایات براساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و تقلب است، گفت: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات نیز در مجموع ۱۰ هزار و ۶۵ فقره (۶۳ درصد) تلفنی، ۲ هزار و ۳۰۰ فقره (۱۴ درصد) حضوری و ۳ هزار و ۵۹۵ فقره (۲۳ درصد) کتبی بوده است.
وی همچنین اضافه کرد: استانهای خراسان رضوی، تهران، هرمزگان و آذربایجان شرقی با افزایش تعداد شکایات و استانهای خوزستان، جنوب کرمان، کهگیلویه و بویر احمد و ایلام با کاهش شکایات مواجه بوده اند.
افزایش سهم شکایات بررسی شده نسبت به مهرماه
معاون وزیر صمت در پایان با بیان اینکه سهم شکایات بررسی شده (متخلف، غیر متخلف) از کل شکایات قابل پیگیری در آبان ماه سال جاری به میزان ۷۲ درصد بوده است، افزود: این رقم نسبت به مهر ماه سال جاری یک درصد افزایش داشته است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *