وال استریت ژورنال: ناو‌های هواپیمابر آمریکا در معرض خطر هستند

12:28 - 30 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۵۷۶۳
وال استریت ژورنال در گزارشی به بررسی ناتوانی ناو‌های هواپیمابر آمریکا در برابر موشک‌های روسیه و چین پرداخته است.
- «جری هندریکس»، افسر بازنشسته نیروی دریایی آمریکا، می‎گوید «توانایی نیروی دریایی آمریکایی به شکل خطرناکی کاهش یافته است.»
 
«وال استریت ژورنال»، در گزارشی ضمن اشاره به مخاطرات موشکی متوجه ناو‌های هواپیمابر آمریکا که مانع نزدیک شدن آن‌ها به ساحل برای انجام حملات گسترده از فاصله ایمن می‌شود، نوشت که روسیه و چین در حال حاضر دارایی‌های رزمی موثرتری دارند که به طور جدی مانع نزدیک شدن ناو‌های هواپیمابر به ساحل در فاصله‌ای که برای حمله ضروری است، می‌شود.
 
براساس این گزارش، سلاح‌هایی که در روسیه و چین وجود دارند، می‌توانند ناو‌های هواپیمابر آمریکا را در فاصله هزار و ۸۰۰ کیلومتری از خط ساحلی متوقف کنند.
 
این بدان معناست که ناو‌های هواپیمابر آمریکا، اهداف در دسترسی برای جنگنده بمب افکن‌های «F/A-۱۸» هستند.
 
در همین حال جنگنده‌های «F-۳۵B» و «F-۳۵C» مخاطرات جدی برای ناو‌های هواپیمابر آمریکا هستند.
 
این در حالی است که بُرد ناو‌های هواپیمابرد آمریکا از هزار و ۴۰۰ کیلومتر به ۹۰۰ کیلومتر کاهش یافته است.
 
به ویژه گزارش شده است که نیروی دریایی آمریکا، هواپیمای تهاجمی که می‌تواند تا مسافت هزار و ۴۰۰ کیلومتری را با بار کامل بمب و تا ۲ هزار پرواز کند، از خدمت خارج کرده است.
«وال استریت ژورنال»، در بخش دیگری نوشت که وضعیت را می‌توان با پهپاد‌های «MQ-۲۵ Stingray» که قادر به بلند شدن از ناو‌های هواپیمابر هستند، بهبود بخشید اما تعداد آن‌ها بسیار کم است و نمی‌توانند مقادیر زیادی سوخت حمل کنند.
 
آمریکا قصد دارد برای جبران این نقیصه، ناو‌های فوق العاده‌ای با هزینه ۱۳ میلیارد دلار برای هر فروند بسازد؛ البته آمریکا پیشتر اجرای طرح‌های مشابه پر هزینه را رها کرده بود.
 
این گزارش در پایان می‎گوید «حتی با وجود اجرای طرح‌های مذکور نیز، ناو‌های هواپیمابر بزرگ آمریکا قادر به حمله به قلمرو محافظت شده دشمن نخواهند بود.»
 

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *