خودداری نهاد آمریکایی از تحقیق درباره شلاق زدن مهاجران

17:37 - 26 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۸۸۹
انتشار تصاویر برخورد ماموران اسب سوار آمریکا با مهاجران اهل هائیتی با واکنش‎هایی زیادی همراه شده است.

- بازرس کل وزارت امنیت داخلی آمریکا از تحقیق درباره ماموران گشت مرزی این کشور که در مرکز جنجال شلاق زدن به مهاجران اهل هائیتی بودند، امتناع کرده است؛ این در حالی است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، وعده داده بود اداره گمرک و مرزبانی، مسببان این اتفاقات را مجازات کند.

به گزارش «دیلی میل»، انتشار تصاویری از برخورد ماموران اسب سوار با مهاجران اهل هائیتی هنگام ورود به آمریکا، محکومیت بسیاری از افراد را برانگیخت که می‌گفتند تصاویر ثبت شده نشان می‌دهند که ماموران مرزی آمریکا در حال شلاق زدن به مهاجران هائیتی هستند.

ماموران گشت مرزی و جمهوریخواهان مدعی شدند که ماموران شلاق خود را برای کنترل اسب‌ها حرکت می‌دادند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که اداره گمرک و حفاظت مرزی به این حادثه رسیدگی خواهد کرد، چرا که دفتر بازرس کل از انجام این کار خودداری کرده است.

دفتر مسئولیت حرفه‌ای اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا اکنون حادثه ۱۹ سپتامبر در «دل ریو» ایالت تگزاس را بررسی خواهد کرد و تعیین خواهد کرد که آیا اقدامات ماموران این اداره ضروری بوده است یا خیر.

«آلخاندرو مایورکاس»، وزیر امنیت داخلی آمریکا در ماه سپتامبر گفته بود که این تحقیقات در روز‌های آینده، نه هفته‌های آینده تکمیل می‌شود، اما درخواست‌ها برای انتشار نتایج تحقیقات تا به امروز بی نتیجه بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *